Ben jij ook een actieve gebruiker op Instagram? Dan heb jij ze vast al eens voorbij zien komen: Instagram Reels! Instagram Reels is naast Instagram Stories en Instagram TV een andere functie binnen de app van Instagram, die steeds populairder wordt! Wat is het precies? Instagram Reels lijkt eigenlijk heel erg op het bekende platform TikTok. In deze blog vertellen wij je alles over Instagram Reels en de mogelijkheden van Instagram Reels voor jouw bedrijf!
Wat zijn Instagram Reels?
Momenteel telt Instagram zo'n 4,9 miljoen Nederlandse gebruikers. De groei van het platform is alleen de laatste periode gedaald, dit is dan ook de reden dat Instagram heeft ingespeeld op de trend van het moment: Video's maken met de muziek van bekende artiesten eronder. Met Instagram Reels heb je namelijk de mogelijkheid om video's met muziek te maken, vervolgens te plaatsen en te delen met jouw volgers. Deze Reels worden vervolgens ook getoond in het Explore gedeelte van Instagram.
Eerlijk gezegd lijkt het dus erg veel op elkaar, TikTok en Instagram Reels. TikTok is een app waarmee je video's kunt opnemen en hier ook muziek onder kan plaatsen. TikTok zou echter niet zoveel waarde hechten aan de privacyregels, wat zorgt voor de nodige ophef. Om deze reden is het slim van Instagram dat ze zijn gestart met Instagram Reels.