Wat doe jij als je iets te geks hebt gezien, op straat, bij iemand in de bus of op televisie? Je wilt het hebben, maar hoe heet het? Waar koop je het?
Stel, je zit in de bus op weg naar huis, en een van jouw medereizigers heeft een supertof rood suède jasje aan! De kans is groot dat je niet vraagt waar ze het jasje gekocht heeft. Ook omdat het onmogelijk is te communiceren met iemand die drie rijen voor je zit in zo'n overvolle bus.
En nu? Je gaat naar Google! Is het niet? In het bekende zoekbalkje vul je in: “rood suède jasje half lang dames, chique.” Om gelijk te kijken of Google jou het juiste jasje kan aanbieden, zoek je tussen de afbeeldingen! Zo herken je hem gelijk en vind je de juiste winkel waar je het jasje direct, nog in de bus, online bestelt!
Nu zoekt natuurlijk niet iedereen naar jasjes van een medereiziger in de bus. Maar dit geeft wel aan hoe afbeeldingen bijdragen aan het aankoopproces van online kopers.