Ik hoor je al denken, niet weer een blog over TikTok. We kunnen er anno 2023 echt niet meer onderuit: TikTok is hot en happening en je moet mee met de trend. Waarom? Doe je het niet, dan is de kans groot dat je een groot deel van je potentiële klanten misloopt. Eerder schreef ik al een blog over SEO voor social media. Hierin laat ik je al een klein voorbeeld zien van de manier van zoeken op social media platformen als Instagram en TikTok. Maar hoe werkt deze zoekmachine en hoe zorg je ervoor dat je op het gebied van SEO goed zicht- en vindbaar bent? Ik leg het je graag uit.
TikTok is niet alleen meer voor dansjes
Voorheen zat je vaak alleen op TikTok om naar andere mensen te kijken hoe ze een trending dansje op hun eigen manier deden of je deed dansjes zelf na en postte ze op jouw account. Als we vandaag de app openen, dan zien we zoveel meer dan dat: kookvideo's, lifehacks, bezienswaardigheden en sinds kort dus ook het beantwoorden van veelgestelde vragen. In de beschrijving kun je maximaal 2000 tekens kwijt. Meer dan genoeg ruimte om hele recepten uit te typen. Je kunt dus meer informatie onder je video kwijt én op deze manier de vragen van gebruikers beantwoorden.