Eerder schreven we al een blog over of TikTok interessant is voor jouw bedrijf. Inmiddels twee, bijna drie jaar verder, stellen we niet meer de vraag: ‘Is TikTok interessant voor jouw bedrijf?’, maar vragen we ons af waarom je er nog geen gebruik van maakt. We kunnen er nu echt niet meer onderuit. Waar het eerst leek op een platform waar we vooral korte video's van dansende mensen op altijd weer datzelfde muziekje zagen. Zien we nu dat veel bedrijven gebruik maken van TikTok om gebruikers kennis te laten maken met hun producten en/ of diensten. Werkt het? Ja zeker!
In 2021 had de app 1,7 miljoen totale gebruikers en waren er 836.000 dagelijkse gebruikers. In 2022 zijn die cijfers enorm gestegen met wel 3 miljoen totale gebruikers en 1,6 miljoen dagelijkse gebruikers. En dat alleen al in Nederland. B I Z A R als je het mij vraagt.
Zelf ben ik vooral een kijker en word ik regelmatig overgehaald om producten te kopen of weer dat viral recept na te maken. Ik kan er uren zoet mee zijn. Hmm, zal ik vanavond dat recept van die brownies maken? Goed, genoeg over mij. Meer over jou en jouw bedrijf! Je denkt waarschijnlijk nog steeds: 'Waarom is TikTok dan zo interessant voor mijn bedrijf en hoe zet ik het in?'.