Ben ik door het schrijven van blogs online beter zichtbaar?

Beter zichtbaar door het schrijven van blogs
Jordi-1
Jordi
4 min. lees plezier
pulse rechts

Ja… einde blog.

 

 

 

Een simpele ja is natuurlijk wel heel kort door de bocht, maar dat is wel waar het op neerkomt. Natuurlijk ga ik je in deze blog uitgebreid vertellen waarom je door het schrijven van blogs beter zichtbaar bent en wat je hier zelf aan kunt doen. Ik laat je natuurlijk niet zonder kennis achter, anders heb je precies niets aan deze blog en dan zal jij hem ook nooit online gevonden hebben. Zie je, dit geeft meteen al aan waarom het schrijven van blogs zo belangrijk is.

Waarom is een blog dan zo belangrijk?

Er zijn vier redenen waarom bloggen belangrijk is:

  1. Door regelmatig blogs op jouw website te maken, genereer je meer website bezoekers.
  2. Het verhoogt de positie van jouw website in de zoekresultaten van Google. Dit heeft de maken met SEO (Search Engine Optimization).
  3. Je kunt jezelf positioneren als marktleider binnen jouw branche en laten zien dat jij kennis van zaken hebt.
  4. Je kunt een band opbouwen met nieuwe bezoekers en met je klanten.

Genoeg redenen dus om te starten met het schrijven van blogs of hier misschien serieuzer mee aan de slag te gaan en op regelmatige basis een blog op de website te plaatsen. Heb je net een blog geschreven? Promoot deze dan op de social media kanalen van jouw bedrijf. Zo kun je jouw volgers attenderen op de interessante content die op jouw website te vinden is. Daarbij helpt het schrijven en toevoegen van nieuwe content ervoor dat jouw website beter vindbaar is in de zoekresultaten van Google. Bevat jouw website meer informatie dan de website van jouw concurrenten? Grote kans dat jouw website hoger in de zoekresultaten komt te staan, mits je natuurlijk interessante content op jouw website plaatst. Op basis van hoelang een bezoeker op jouw website blijft, geeft Google jouw website waarde en deze waarde bepaalt op welke plek jij in de zoekresultaten komt te staan. Interessante content -->betekent lange sessie -->meer waarde -->hoger in de zoekresultaten. Zo simpel is het.

Online conversatie met de bezoekers van je website

Bij het schrijven van een blog geef je de bezoekers van jouw website advies over bepaalde interessante onderwerpen. Het kan zijn dat een bezoeker na het lezen van jouw blog nog vragen heeft. Geef hen de mogelijkheid om onder jouw blog vragen te stellen en reageer hier op. Zo heb je interactie met de bezoeker en kun je een online conversatie starten. Andere bezoekers kunnen deze conversatie ook lezen en hier hun kennis op doen. Door de blog, maar ook door de conversatie geef je de bezoeker de zekerheid dat jij stand van zaken hebt en voor je het weet is hij niet meer een bezoeker van jouw website, maar kun je hem jouw klant noemen.

Hoe moet ik mijn blog opbouwen?

Van tevoren bedenk je natuurlijk al over welk onderwerp je gaat schrijven. Wellicht heeft een Google-zoeker vragen over dit onderwerp, gebruik deze vragen als tussenkopjes in jouw blog. Gebruik een aantrekkelijke titel om de lezer nieuwsgierig te maken. Schrijf een blog waar de lezer snel doorheen kan scannen, dit kun je dus het beste doen door verschillende tussenkopjes te gebruiken. Stel je een vraag, geef hier dan ook echt antwoord op. Doe je dat niet dan is de kans groot dat een bezoeker jouw website verlaat en zijn antwoord ergens anders gaat zoeken. Pas de tone of voice aan op de doelgroep en gebruik geen vakjargon als dit niet nodig is. Om de conversie te verhogen gebruik je in elke blog een Call-to-action, deze is afhankelijk van de content van jouw blog. Dit kan bijvoorbeeld een extra white paper zijn of een uitnodiging voor een demo van het CMS systeem.

Over welke onderwerpen kun je een blog schrijven?

Een blog biedt de bezoeker van jouw website interessante informatie gerelateerd aan het product of dienst dat jij aanbiedt. Verkoop je schoenen en ga je een blog schrijven over verschillende automerken, dan kun je zelf ook wel bedenken dat de blogs niet voor meer klanten en dus meer omzet gaan zorgen. Zorg dat je onderwerpen bedenkt die passend zijn, hierbij kun je denken aan:

  • Actuele ontwikkelingen binnen jouw branche
  • Maak vakliteratuur bespreekbaar
  • Geef oplossingen voor problemen die klanten ervaren binnen jouw branche
  • Geef een kijkje ‘in de keuken’
  • Geef tips en tricks over een bepaald onderwerp
  • Schrijf over jouw product of dienst en hoe je deze het beste kunt gebruiken of toepassen
  • Beantwoord veelgestelde vragen
  • Zijn er mythes in jouw vakgebied? Ontkracht ze! Gebruik hiervoor diverse onderzoeken
  • Doe een voorspelling op basis van de ontwikkelingen in jouw branche

Zorg ervoor dat jouw blog minstens 500 woorden bevat en relevante afbeeldingen. Kun je geen afbeeldingen vinden die jouw blog iets extra’s geven? Laat ze dan achterwegen. Niemand zit te wachten op een blog over waarom blogs zo belangrijk zijn voor de zichtbaarheid in Google met een afbeelding van een hond. Of toch wel?

Onnodige afbeelding in een blog

Zie je, deze afbeelding heeft geen toegevoegde waarde aan deze blog en is daarom overbodig.

Het schrijven van een blog uitbesteden aan Designpro

Het schrijven van één blog is zo gedaan, maar voor het schrijven van meerdere blogs en het bedenken van de onderwerpen hebben veel ondernemers geen tijd. Hoe fijn is het dat je dit tegenwoordig kunt uitbesteden aan een internet marketing specialist. Besteed je dit uit aan Designpro, dan ben ik degene die de blogs voor jou gaat schrijven. Is deze blog te amicaal geschreven en past dit niet bij jouw tone of voice? Geen probleem! Samen gaan we het gesprek aan, bedenken we de onderwerpen en bepalen we in welke schrijfstijl je de blog geschreven wilt hebben. Dat is de kracht van een internet marketing specialist, wij passen ons gemakkelijk aan, aan de verschillende doelgroepen waar wij content voor maken.

Hulp nodig?

Laat ons je verder helpen waar de blogpost ophoudt.

achtergrond contactformulier
bottom bg

Zoeken

Doorzoek onze website

sidemenu achtergrond
contactbg1 contactbg2