Bepaal het succes van online adverteren door in te spelen op machine learning

Bepaal het succes van online adverteren door in te spelen op machine learning
Stephanie-1
Stephanie
3 min. lees plezier
pulse rechts

Online platforms waarop je kunt adverteren, zoals Google en Facebook, verbeteren zich continue, waardoor online adverteren steeds efficiënter wordt gedaan en je er steeds minder tijd aan kwijt bent. Veel werkzaamheden binnen de online marketing worden met deze snelheid in de toekomst geautomatiseerd. Hierdoor krijg je steeds meer de tijd om in te gaan op strategieën en herhalende en tijdrovende werkzaamheden hoeven niet meer te worden uitgevoerd. Dit is allemaal het gevolg van een steeds beter werkende machine learning van deze platforms. Maar hoe kun jij hierop inspelen om ook in de toekomst succesvol binnen de online marketing te zijn? Dat lees je in deze blog. 

Wat is machine learning en hoe werkt dit?

Machine learning is een zelflerend systeem en wordt gebruikt door verschillende platforms, zoals Google en Facebook. Het doel van machine learning is om bepaalde werkzaamheden uit handen te nemen die herhalend en tijdrovend zijn. Denk hierbij aan het instellen van biedingen, het laten zien en samenstellen van de meest relevante advertenties en het bereiken van de juiste doelgroep met de juiste campagnes. Om deze werkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, kijkt machine learning naar de data uit het verleden om zo een voorspelling voor de toekomst te kunnen doen.

Machine learning inzetten voor succes in je online marketing werkzaamheden

Om machine learning optimaal in te kunnen zetten, is het belangrijk dat je je richt op de input die je het geeft. Focus je daarbij op de doelstelling van jouw advertentie, het uiterlijk ervan en op je eigen data die je van jouw klanten verzameld hebt.

Wat is het doel van jouw advertentie?

Het doel van jouw campagne moet centraal staan in hoe je biedstrategieën en campagnes aanstuurt binnen het platform waarop je adverteert. Houd hierbij in gedachten dat kwaliteit waardevoller is dan kwantiteit. Als de conversies die je meegeeft aan machine learning van goede kwaliteit zijn, is de output ook van goede kwaliteit.

Het uiterlijk van je advertenties

Machine learnings van verschillende platforms worden steeds beter in het laten zien van de beste samengestelde advertentie op het beste moment. Hoe beter de samenstelling van de advertentie en hoe beter het moment van zichtbaarheid, hoe beter het resultaat. Om dit te kunnen realiseren is het belangrijk dat je zoveel mogelijk relevante teksten combineert met daarbij horende kwalitatieve afbeeldingen die ook opvallen. Probeer de combinaties van teksten en afbeeldingen te testen om de samenstelling te blijven verbeteren en de machine learning maximale informatie te geven.

Eigen data van klanten

Advertentieplatformen hebben al heel veel data beschikbaar van gebruikers. Jouw data hebben ze alleen niet, terwijl jouw data heel waardevol zijn, omdat dit data van jouw klanten zijn. Hoe beter de advertentieplatformen jouw klanten kennen, hoe beter machine learning jou kan helpen met het bereiken van jouw doelgroep. Doordat cookies in de toekomst vrijwel niet meer gebruikt kunnen worden, wordt het delen van data over jouw klanten steeds belangrijker. Deel daarom klantlijsten met email en telefoonnummer met je advertentieplatform.

Advertentieplatforms blijven automatiseren

De verwachting is dat advertentieplatforms machine learning zullen blijven verbeteren, waardoor er steeds meer een verschuiving zal plaatsvinden in de werkzaamheden binnen de online marketing. Het is daarom belangrijk dat je up to date blijft en je gebruik maakt van de voordelen die machine learning biedt, maar daarbij ook alert blijft op de beperkingen die machine learning met zich meebrengt. De veranderingen die zich constant voordoen binnen de online marketing zijn soms moeilijk bij te houden. Bij Designpro zijn wij goed op de hoogte van deze veranderingen en kunnen hier daarom goed op inspelen. Ben je benieuwd hoe wij op deze veranderingen kunnen inspelen binnen jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op. Wij vertellen het je graag!

Hulp nodig?

Laat ons je verder helpen waar de blogpost ophoudt.

achtergrond contactformulier
bottom bg

Bekijk nu ook

Zoeken

Doorzoek onze website

sidemenu achtergrond
contactbg1 contactbg2