Content-trends 2023

Content trends 2023
Lisanne-1
Lisanne
3 min. lees plezier
pulse rechts

Bij content voor een bedrijf wordt er vaak gedacht aan teksten voor op een website of webshop. Wist je dat er zoveel meer content bestaat dan dat? Denk hierbij aan foto's, video's, podcasts en nog veel meer. Ik kan me voorstellen dat je voor jouw bedrijf niet veel verschillende content plaatst. Dit hangt sterk af van het soort bedrijf dat je hebt, wat het doel is van jouw bedrijf, welke producten of diensten je aanbiedt en wederom nog veel meer. Dit is daarom ook geen blog waar ik je vertel welke content geschikt is voor jouw bedrijf of hoe je dit het beste kunt toepassen, maar een blog over de verschillende content-trends die we verwachten te zien in 2023. Je bepaalt zelf welke trends voor jou interessant zijn en speelt hierop in. Geen idee wat past bij jouw bedrijf of hoe je de content het beste kunt inzetten? Neem dan contact op, ik help je hier graag bij.

Ja, ik heb hulp nodig

First things first

Het maakt niet uit welke content je maakt en je jouw (potentiële) klanten aanbiedt, houd altijd rekening met de klantreis. Kijk niet alleen naar de fase waarin de (potentiële) klant zich bevindt, maar ook naar het moment waarop je de content aanbiedt. Denk hierbij aan seizoensproducten en wat er zich op dat moment om een consument afspeelt.

Social media, blijft dat populair?

Hier zijn verschillende meningen over. Het blijft altijd aftasten en hangt af van jouw bedrijf en het doel van de content. Bij bedrijf A kan het perfect werken en bij klant B kost het te veel moeite om de resultaten te behalen. Het ene platform blijft daarom voor jou relevanter dan het ander, het kan ook dat met de tijd je doelgroep verplaatst in de klantreis of zelfs van platform. Hierdoor ben jij bijna verplicht om mee te gaan met die beweging en gebruik te maken van andere platformen om jouw content te delen en je content op de doelgroep aan te passen.

Uit onderzoek blijkt ook dat content zonder links ‘zero-click-content' het beste werkt in de algoritmes van social media. Het is daarom belangrijk dat je op zichzelf staande content kunt maken. Hiermee bereik je toch jouw doelgroep én is het algoritme van social media fan van jouw content. Dit kun je bijvoorbeeld bereiken met het maken van video's. Dit maakt het allemaal wel lastig om het effect en de resultaten van deze content te meten. Maar als het ECHT goede content is, dan weet die potentiële klant de weg naar jouw website sowieso wel te vinden.

TikTok

Ja, TikTok. We kunnen dit platform niet vaak genoeg benoemen. Eerder schreef ik al een blog over het inzetten van TikTok B2B, maar wederom blijkt dat TikTok ook in 2023 gaat groeien. Van oorsprong is dit een entertainment platform, waar je korte video's deelt om anderen te entertainen. De laatste maanden zien we hier een duidelijk zichtbare verschuiving in en wordt het platform ook gebruikt om diensten en producten aan te bieden. Ook Designpro heeft de stap genomen, wanneer maak jij een account aan?

Slide in m'n DM

Een kreet die je wellicht wel eens voorbij hebt horen komen. Ook zorgen de platformen voor directe sales. Waar je vroeger echt nog moest bellen of mailen, kun je nu een zogenoemde DM (Direct Message) sturen en contact krijgen met jouw potentiële klant. Hierdoor verkort je de verkoopfunnel en is de mogelijkheid om contact op te nemen een stuk laagdrempeliger.

Tot slot, podcasts

Wie luistert ze niet. Zelf luister ik verschillende podcasts, de een heel informatief, de ander gaat precies nergens over. Heerlijk voor tijdens het wandelen of koken. Ook de populariteit hiervan blijft groeien. Is dit relevant voor jouw bedrijf en kun je echt een bijdrage leveren, dan zeg ik zeker doen! Maak er genoeg tijd voor, want het klinkt misschien heel simpel: even wat inspreken, maar het editen kost heel veel tijd. Zeker als je hier nog weinig verstand van hebt.

Inspelen op alle trends hoeft echt niet, nogmaals; kijk naar wat er past bij jouw bedrijf en speel hierop in. Weet je niet hoe? Ik kijk graag met je mee welke content bij jou past, samen bepalen we de contentstrategie en zo kun je snel aan de slag.

Hulp nodig?

Laat ons je verder helpen waar de blogpost ophoudt.

achtergrond contactformulier
bottom bg

Bekijk nu ook

Zoeken

Doorzoek onze website

sidemenu achtergrond
contactbg1 contactbg2