Gratis SEO tips

Maak uzelf direct beter vindbaar.

Een salespagina maken à la 2019

7 augustus 2019

Designpro

Zelf een salespagina maken voor meer verkopen

Weet je het nog? 

Vroeger. Toen je op je fiets moest stappen of misschien wel met de auto op pad moest om naar de winkel te gaan. Die bank kopen, een boterham voor je ontbijt of de perfecte outfit voor op kantoor. Je moest echt naar buiten! 

Nu open ik, de hedendaagse consument, mijn laptop, of klik ik simpelweg door een aantal webshops op mijn telefoon. 
Ik googel naar een mooie bank, bestel mijn boodschappen online en mijn lievelingsboetiek levert die toffe blouse thuis. En dat doe ik gewoon vanaf kantoor, in de trein of als ik toch sta te wachten op mijn lift op de carpoolplaats. 

Kopen via de webshops van vandaag kost veel minder tijd dan daadwerkelijk naar een winkel fietsen. En dat is fijn van zo bestel ik vandaag wat ik morgen nodig heb!

Salespagina maken online shoppen Designpro

Maar wat betekent dit voor de webshops? De online bestellingen groeien met de dag en steeds meer branches positioneren zich op het web. 
Dit betekent meer en meer onlineconcurrentie voor webwinkels. De combinatie van het gemak waarmee ik online bestel en het groeiende aanbod maakt mij als consument kritisch, ongeduldig en gehaast. 
Dus jouw webshop moet dan mijn aandacht zien te trekken, langer dan 5 seconden vast zien te houden en mij overtuigen van een aankoop. Immers, ben ik altijd maar een klik of 2, 3 verwijderd van de concurrent. 

Graag vertel ik jou hoe jij jouw salespagina in 2019 optimaliseert. Hoe je van mij, en de rest van Nederland, een klant maakt.

De salespagina voor meer verkoop

Een salespagina is eigenlijk een aanbieding pagina. Vaak wordt deze pagina gebruikt om bestaande klanten een loyaliteitsaanbieding te bieden, nieuwe klanten te trekken door een welkom aanbieding of via de mail mensen op de hoogte te stellen van de aanbieding. 
De pagina biedt dus een service of product aan tegen een aanbiedingsprijs, punt. Meer niet. Nou ja het doet wel meer, maar het doel is dit ene product te verkopen! 

Aandacht trekkerij

Het eerste wat de pagina moet doen, is zorgen dat de pagina de aandacht trekt. Zoals gezegd, zijn potentiële aanbieding kopers en ikzelf, snel afgeleid en hebben we maar weinig tijd. Immers, open ik de specifieke pagina misschien wel terwijl ik overstap op de volgende trein of wanneer ik in mijn pan met kaasmacaroni roer. 
Hoe trek je aandacht? Denk aan video’s, bewegende onderdelen of een pakkende kop. Je mag hiermee zo creatief losgaan als jij wilt. 

Aandacht trekken Salespagina maken Deisgnrpo

“Een aftelklok werkt ook altijd goed! Laat mij zien hoe lang ik nog gebruik kan maken van jouw aanbieding of hoeveel stuks er nog over zijn!  Mensen willen van nature graag meedoen en zijn als de dood om iets te missen.”

Tunnelvisie. Het mag deze keer.

Houd 1 doel voor ogen: het verkopen van de aanbieding. Haal alles wat afleidt van dit doel weg. De menubalk? Weg! 
Als je die laat staan klik ik misschien wel even door naar jouw collectie, ik ben immers toch nieuwsgierig, en ben ik afgeleid! Ik heb dan namelijk meer keuze dan alleen de aanbieding en dan mis je jouw doel. 
Prijzen, certificaten die betrekking hebben op andere services of producten dan dit ene product van de aanbieding? Weg! 
Houd de pagina rustig, deze pagina hoeft geen kers op de taart te zijn qua design! 

Tunnelvisie Salespagina maken Designpro

Maak het probleem duidelijk. (Een beetje bang maken mag)

Oké. En nu? Hoe ziet de inhoud van de pagina eruit? Na jouw aandachtrekkende video, ben ik nieuwsgierig naar wat jij mij nu precies te bieden hebt. Wat kan jouw product/dienst zodat ik niet zonder kan. Vertel het mij en benoem cijfers en feiten: neem mij mee in het verhaal: Vorm en onomstotelijk probleem. 

Het gehele verhaal moet een probleem – oplossing – bewijs structuur krijgen.

Als ik jou wil overtuigen van de noodzaak van SEO, zal ik je vertellen hoeveel potentiële klanten je dagelijks misloopt, hoeveel bezoekers jouw website zou kúnnen hebben. Ik zou je kunnen vertellen hoeveel concurrenten er zijn die hier wel werk van maken. Maar ik zou je natuurlijk ook geruststellen, ik wil je immers ook niet wegjagen. 

Dit is dan ook het moment om de oplossing aan te bieden: jouw dienst/ product. Vertel mij, en al jouw bezoekers, waarom jouw product dé oplossing is.

Tot zover was het jouw verhaal. Maar mij overtuig je alleen met bewijs. Bewijs hoe goed jouw product is met recensies van klanten. Voeg ook verhalen van tevreden klanten toe. Het liefst zie ik ook nog een foto van de tevreden klanten, zo krijg ik een persoonlijk betrokken gevoel en is het bewijs realistischer. 

reviews als bewijs Salespagina maken Designpro

“Ja, maar.” Of “Ik denk er nog even over na.” Maak ze met de grond gelijk.

Verzin álle mogelijke ‘Ja, maar…’ opmerkingen die ik zou kunnen verzinnen op basis van jouw verhaal. 

En haal ze neer.

Doordat jij een soort online monoloog vertelt op deze salespagina moet je mij direct overtuigen. Probeer mijn mogelijke twijfels weg te nemen door hier oplossingen en uitleg voor te geven, nog voordat ik ze zelf bedacht heb.

Een vraag speciaal voor jou

En wat nu als ik toch, na alle uitleg en bewijzen, iets wil vragen? Als ik advies nodig heb, of gewoon meer wil weten? Dan wil ik natuurlijk nog wel een optie om contact op te nemen alvorens ik overga tot een aankoop.
Hoewel de wereld, zeker de webshop wereld, steeds efficiënter wordt, spreken mensen toch het liefste met mensen. Dus doe eens gek en voeg een foto van jou met jouw mail of telefoonnummer toe aan de pagina! Zo weet ik bij wie ik terecht kan met vragen. Hierdoor wordt de drempel om ook daadwerkelijk contact op te nemen kleiner.

Kopen, klikken, gaan, bestellen, aanschaffen, winkelen, bemachtigen!  

Zo. 

Nu je jouw product/dienst netjes hebt gepresenteerd door aandacht te trekken, mij te overtuigen van de noodzaak van mijn aankoop en mij het laatste zetje hebt gegeven met de ervaringen van anderen, wil ik KOPEN!

Dus nu zoek ik de makkelijkste weg om jouw product te kopen. Dus verwijs niet door naar een productpagina. Zodat ik nog meer informatie tegen kom, afgeleid kan raken of het allemaal lang vind duren, zeker?
Nee. Zorg voor een goede CTA-button. “Koop nu” is heel effectief maar iets vriendelijker mag ook “Ja, ik wil graag een…” of verzin iets creatiefs dat bij jouw product past! 

Met deze CTA-button neem je contact op met Designpro!

Tada! Je eerste aankoop is een feit. Ik heb zojuist jouw product/dienst gekocht en kan niet wachten om een tevreden klant te worden!
 

Reacties op "Een salespagina maken à la 2019"

Ook op deze blog reageren? Reactie achterlaten

Reactie achterlaten op

Een salespagina maken à la 2019

Afspraak maken

Je hoeft alleen nog maar je gegevens in te vullen!

Vul je gegevens in
Wie ben je?
Hoe kunnen we je bereiken?
Zijn er nog opmerkingen / aandachtspunten?

U kunt ons ook altijd bellen op Bel 0182 - 38 09 39

Ga van start

Je hoeft alleen nog maar je gegevens in te vullen

Vul je gegevens in
Wie ben je?
Hoe kunnen we je bereiken?
Zijn er nog opmerkingen / aandachtspunten?
Niet gevonden wat u zocht?
Benieuwd naar het proces?

Van kennismakingsgesprek tot oplevering, bekijk hoe wij te werk gaan.

Tour de design
De website doorzoeken

Afspraak maken

U hoeft alleen nog maar uw gegevens in te vullen

Vul uw gegevens in
Wie bent u?
Hoe kunnen we u bereiken?
Wat is het onderwerp van uw afspraak?
Wat zijn uw doelstellingen?
Zijn er nog opmerkingen / aandachtspunten?

Contact opnemen

Direct actie ondernemen

Vul uw gegevens in
Wie bent u?
Hoe kunnen we u bereiken?
Waarover wilt u contact opnemen?
Zijn er nog opmerkingen / aandachtspunten?

Adviesgesprek aanvragen

U hoeft alleen nog maar uw gegevens in te vullen

Vul uw gegevens in
Wie bent u?
Hoe kunnen we u bereiken?
Wat is het onderwerp van uw afspraak?
Wat zijn uw doelstellingen?
Zijn er nog opmerkingen / aandachtspunten?

Offerte aanvragen

U hoeft alleen nog maar uw gegevens in te vullen

Vul uw gegevens in
Wie bent u?
Hoe kunnen we u bereiken?
Waar wilt u een offerte voor ontvangen?
Wat zijn uw doelstellingen?
Wat zijn uw wensen / aandachtspunten?

Meld u aan

En ontvang de nieuwsbrief met de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen op het web!

designpro-gevestigd-in-schoonhoven

Twijfel je nog?

Wij komen graag bij je langs voor een vrijblijvend adviesgesprek

google-analytics
google-adwords
linkedin-ads
facebook-ads
Powered by DynaContent CMS - Designpro