Gratis SEO tips

Maak uzelf direct beter vindbaar.

Linkbuilding. Wat is dat?

8 mei 2019

Designpro

Linkbuilding is het creëren van een netwerk van backlinks naar jouw website. Dit met twee redenen:

Het verhoogt de kwaliteit van informatie die Google gebruikers zoeken betreffende één bepaald onderwerp
Het helpt jouw website stijgen in de Google zoekresultaten

Een link plaatsen op de website van een ander, betekent niet alleen dat er ergens op het internet een link is die naar jouw website leidt. Met deze link kunnen bezoekers van een andere website dan eenvoudig naar jouw website navigeren, maar Google ziet dit ook! En Google ziet dit als waarde, als teken van populariteit en relevantie van jouw website. Tenminste, als deze link waarde toevoegt aan jouw linknetwerk.

Oké, maar wat is dat dan “Een link die waarde toevoegt aan jouw linknetwerk?”

Een website met veel autoriteit kan een beetje van deze autoriteit overdragen aan jouw website. Je kunt je misschien wel voorstellen dat wanneer een belangrijke speler in jouw branche (met een super mooie website) jouw website benoemt, dit veel interessanter is dan wanneer een kleine, slecht onderhouden en trage website jouw site benoemt. 

                                    Designpro autoriteit van de linkbuilding

Doordat een website met hoge autoriteit en populariteit linkt naar jouw webadres, krijg jij een beetje van zijn aanzien mee. Dit omdat Google, simpel gezegd, denkt:

“Hey, jouw website staat vermeld op de website van een van de grote spelers. Zij weten waar ze het over hebben, dus als zij jou benoemen zul jij ook wel verstand van zaken hebben.”

Zo creëert een backlink waarde voor jouw website. Daarbij komt dat Google ’s missie is om webzoekers de ideale informatie te bieden. Dus als jouw website een goede toevoeging is op een artikel of pagina van een andere website, kun je deze prima linken. Dan maak jij het Google makkelijker om de juiste, volledige informatie te leveren aan een webzoeker. 

Waarom is een backlink netwerk zo belangrijk?

Relevantie en verbinding. Dat is in het kort het antwoord op de vraag.

Relevantie. Dat is natuurlijk niks nieuws in de SEO wereld. Content moet altijd, elke keer weer relevant zijn. Je content moet aansluiten op jouw doel maar vooral op de zoekopdrachten en doelen van jouw doelgroep. Doordat jouw content een relevante toevoeging is op de content van een ander vormen deze websites samen meer waarde voor de bezoeker op één onderwerp.

Door webpagina’s met elkaar te verbinden kan Google het verband tussen verschillende websites, onderwerpen en branches vinden. Als jouw content inderdaad een toevoeging biedt op de content van een ander, kan de verbinding d.m.v. een link Google helpen dit verband te vinden.

                                      Desingpro linkbuilding relevantie

De invloed van linkbuilding op jouw Google positie

Hoewel Linkbuilding natuurlijk vooral bedoeld is om zoekers de ideale informatie(stroom) te bieden, wil jij hier natuurlijk ook resultaat van terug zien! Door een kwalitatief netwerk op te bouwen scoor jij met jouw website, beter in de Google zoekresultaten.

Wanneer heeft een linknetwerk een positieve invloed op jouw Google positie? 

  • Jouw linknetwerk van voldoende formaat is
  • De linkjes van waarde zijn
  • De links relevantie creëren tussen de verwijzende- en jouw website 
  • De domeinnamen, waarvandaan de links komen, van waarde zijn/ autoriteit hebben
  • De links in de content verwerkt zijn
  • De links ‘follow links’ zijn 
  • Er variatie zit in de links (niet alleen naar de home pagina verwijzen, maar juist ook naar landingspagina’s) 

Stel, je hebt een bedrijf dat is gespecialiseerd in asbestsanering en je zou een link plaatsen van jouw website in de tekst over asbestsanering en de regels op de site van de Rijksoverheid, dan heb je een top link te pakken! Deze link is van waarde dankzij de relevantie tussen het onderwerp van jouw website en die van de pagina van de Rijksoverheid: asbest. De Rijksoverheid is een website met een hoge autoriteit, de link is in de content verwerkt.

Links voor jouw netwerk kun je ook kopen…

Ja dat kan. Maar heeft dit wel en positief effect?

Wij concluderen (meestal) van niet. Zoals we je eerder hebben verteld, moeten links van waarde zijn. Random, losse links op de meest uiteenlopende en irrelevante websites leveren immers niks op. Geen bijdrage aan de informatiestroom voor de webzoeker, en geen bijdrage aan jouw betere vindbaarheid. 

Natuurlijk, als je linkjes koopt, veel linkjes koopt, zitten hier én oninteressante én interessante linkjes tussen. Dus stel je koopt 100 links, zullen er heus wel (gedeeltelijk) interessante links tussen zitten, en dus zal het geheel wel bijdragen aan jouw vindbaarheid. 

Maar waarom zou je hier in investeren als je nu al weet dat je er niet het maximale uit kunt halen? Investeer dan in het handmatig zoeken en creëren van geschikte en relevante links! 

Link-verkopende-bureaus bieden namelijk alleen links aan binnen hun netwerk. Maar als zij nu connecties hebben met websites van hoge autoriteit voor de hovenier branche? En voor de tandarts, misschien ook wel voor een tassenwinkel. Dan heb jij daartussen toch niks te zoeken als asbestsaneerder? 

Google kan het kopen van links dan ook niet waarderen.
 

Afspraak maken

Je hoeft alleen nog maar je gegevens in te vullen!

Vul je gegevens in
Wie ben je?
Hoe kunnen we je bereiken?
Zijn er nog opmerkingen / aandachtspunten?

U kunt ons ook altijd bellen op Bel 0182 - 38 09 39

Ga van start

Je hoeft alleen nog maar je gegevens in te vullen

Vul je gegevens in
Wie ben je?
Hoe kunnen we je bereiken?
Zijn er nog opmerkingen / aandachtspunten?
Niet gevonden wat u zocht?
Benieuwd naar het proces?

Van kennismakingsgesprek tot oplevering, bekijk hoe wij te werk gaan.

Tour de design
De website doorzoeken

Afspraak maken

U hoeft alleen nog maar uw gegevens in te vullen

Vul uw gegevens in
Wie bent u?
Hoe kunnen we u bereiken?
Wat is het onderwerp van uw afspraak?
Wat zijn uw doelstellingen?
Zijn er nog opmerkingen / aandachtspunten?

Contact opnemen

Direct actie ondernemen

Vul uw gegevens in
Wie bent u?
Hoe kunnen we u bereiken?
Waarover wilt u contact opnemen?
Zijn er nog opmerkingen / aandachtspunten?

Adviesgesprek aanvragen

U hoeft alleen nog maar uw gegevens in te vullen

Vul uw gegevens in
Wie bent u?
Hoe kunnen we u bereiken?
Wat is het onderwerp van uw afspraak?
Wat zijn uw doelstellingen?
Zijn er nog opmerkingen / aandachtspunten?

Offerte aanvragen

U hoeft alleen nog maar uw gegevens in te vullen

Vul uw gegevens in
Wie bent u?
Hoe kunnen we u bereiken?
Waar wilt u een offerte voor ontvangen?
Wat zijn uw doelstellingen?
Wat zijn uw wensen / aandachtspunten?

Meld u aan

En ontvang de nieuwsbrief met de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen op het web!

designpro-gevestigd-in-schoonhoven

Twijfel je nog?

Wij komen graag bij je langs voor een vrijblijvend adviesgesprek

google-analytics
google-adwords
linkedin-ads
facebook-ads
Powered by DynaContent CMS - Designpro