Stap 1: Doelgroep
Om te beginnen moet je goed weten wie je doelgroep is. Waar liggen hun interesses, wat is hun leeftijd en wat zouden zij nou echt willen weten? Als je hier een beeld bij hebt gekregen kunnen we verder.
Het kennen van je doelgroep is belangrijk, omdat zij degene zijn die jou willen volgen. Luister naar je doelgroep. Let bijvoorbeeld op de posts die het vaakst worden gedeeld. Deze post vindt jouw doelgroep het interessants, hier kun je verder op inspelen. Bijvoorbeeld door een titel meerdere malen te gebruiken. Zorg dat mensen gelijk kunnen herkennen dat het jouw insta post is, dan willen ze deze gelijk bekijken. Maak bijvoorbeeld een serie van “elke maand een nieuwe life hack”.
Wanneer mensen op Social Media zitten, scrollen ze heel snel door alle posts heen. Daarom is beeld één van de belangrijkste dingen van je Social Media post. Wanneer jouw beeld er goed uitziet gaan mensen terug om te kijken waar het over gaat. Wanneer ze bij jouw post zijn beland gaan we naar stap 2: content.