Wanneer is een bezoeker waardevol?
Om te meten of een bezoeker wel of niet waardevol is, haal je je data uit Google Analytics. Sinds de komst van de nieuwe versie van Google, is engagement een belangrijke factor geworden. Hoe hoger dit percentage, hoe meer acties een bezoeker van jouw website uitvoert. Je kunt hiermee dus iets zeggen over de betrokkenheid van jouw bezoeker. Niet alleen dit percentage zegt iets over jouw bezoeker, maar de volgende kenmerken kun je ook meenemen in jouw onderzoek en uiteindelijk conclusie:
- Het aantal bekeken pagina's
- De tijd die doorgebracht is
- Of jouw meest belangrijke pagina's bekeken zijn
- Waar jouw bezoekers vandaan komen
- Is het een terugkerende bezoeker
Zoals je ziet zijn er veel kenmerken die bepalen of jouw bezoeker wel/ niet waardevol of is. In het conversiepad van Google Analytics kun je zien welke pagina's het vaakst bezocht worden voordat er een conversie plaatst vindt. Kijk daar eens naar, misschien kom je er op die manier wel achter wat andere pagina's missen.