Je kent ze vast wel. Die korte creatieve video’s waar vaak op een bepaald nummer hetzelfde dansje gedaan wordt of waar een gebruiker zelf creatief is geweest. Eerder was dit vooral populair onder kinderen en jongeren, maar tegenwoordig zijn er ook ouderen die de app gebruiken en zelf filmpjes maken. Dit wordt vooral privé gedaan, er zijn nog maar weinig bedrijven die actief zijn op TikTok. Maar dat betekent niet dat TikTok niet geschikt is voor bedrijven. De app biedt onwijs veel mogelijkheden op het gebied van marketing en communicatie. Je kunt je focussen op jonge deelnemers, als dat interessant is voor jou bedrijf. Maar ook young professionals en ouderen bevinden zich steeds meer op het platform.
Als bedrijf kun je dagelijks gratis honderden gebruikers bereiken. Heb je interessante content voor jouw doelgroep dan is het slim om een TikTok account aan te maken als bedrijf. Probeer ook creatief te zijn en interactie met de doelgroep te zoeken. Het opzetten van een challenge zorgt ervoor dat je meer bekendheid creëert en je bereik vergroot. Dit is vaak iets grappigs, een lifehack of iets anders creatiefs. Met korte video’s van 15 of 60 seconden kun je jouw merk promoten, een product uitleggen of laten zien wat er bij jullie op kantoor gebeurt. Hier kun je allemaal effecten, teksten of geluiden aan toevoegen wat de video aantrekkelijk maakt.
Ben je (nog) niet overtuigt? Lees infographic van SocialPilot. Wie weet is jouw bedrijf straks een hit op TikTok.
Laat ons je verder helpen waar de blogpost ophoudt.