First things first; denk na over je doelgroep en het doel
Voordat we kunnen bepalen welk type content best bij jouw bedrijf past, kijken we eerst naar jouw doelgroep. Onder de jongeren is het kijken van video's tegenwoordig helemaal hot. Dus als dit jouw doelgroep is, maar je niet zo bekend bent met het maken van video’s, zul je toch uit je comfortzone moeten stappen. Wil jouw doelgroep graag informatie verzamelen, dan kan het schrijven van een blog de juiste optie zijn. Bepaal voor jezelf dus goed wie jouw doelgroep is en op welke manier zij de content tot zich nemen.
Nu je de doelgroep bepaald hebt, ga je nadenken over het doel van jouw content. Is het alleen informatie of wil je juist dat er een actie ondernomen wordt. Dit kun je op verschillende creatieve manieren doen. Zo zijn er bijvoorbeeld een aantal bedrijven die meubels verkopen en jou met de een app de mogelijkheid geven om die mooie tafel in jouw eetkamer te visualiseren. Gegarandeerd dat er veel meer aankopen gedaan worden na de lancering van zo'n app.