Welke content kan ik het beste delen op LinkedIn?

Welke content kan ik het beste delen op LinkedIn?
Suzanne-1
Suzanne
3 min. lees plezier
pulse rechts

Vaak is het voor platformen als Instagram, Facebook en TiKTok wel duidelijk welke content er bij het kanaal past en op welke manier je dit kunt delen. LinkedIn is wat dat betreft een vreemde eend in de bijt. We zien het vaak als een zakelijk platform en vragen ons af welke content hiervoor geschikt is en op welke manier we dit het beste kunnen delen. Ook ga je vaak voor safe en deel je alleen de content waar je goed in bent. Ben jij goed in schrijven, dan zul je hoogstwaarschijnlijk tekstuele content plaatsen. Ben jij wat creatiever en ben je goed in het bewerken van afbeeldingen en video's, dan zullen bezoekers dit terug vinden op jouw tijdlijn. Tot slot maakt het ook nog verschil of je de content op jouw eigen LinkedIn-profiel zet of op het profiel van jouw bedrijf. Genoeg stof om over na te denken en daar help ik je, zoals gewoonlijk, natuurlijk graag bij.

First things first; denk na over je doelgroep en het doel

Voordat we kunnen bepalen welk type content best bij jouw bedrijf past, kijken we eerst naar jouw doelgroep. Onder de jongeren is het kijken van video's tegenwoordig helemaal hot. Dus als dit jouw doelgroep is, maar je niet zo bekend bent met het maken van video’s, zul je toch uit je comfortzone moeten stappen. Wil jouw doelgroep graag informatie verzamelen, dan kan het schrijven van een blog de juiste optie zijn. Bepaal voor jezelf dus goed wie jouw doelgroep is en op welke manier zij de content tot zich nemen.

Nu je de doelgroep bepaald hebt, ga je nadenken over het doel van jouw content. Is het alleen informatie of wil je juist dat er een actie ondernomen wordt. Dit kun je op verschillende creatieve manieren doen. Zo zijn er bijvoorbeeld een aantal bedrijven die meubels verkopen en jou met de een app de mogelijkheid geven om die mooie tafel in jouw eetkamer te visualiseren. Gegarandeerd dat er veel meer aankopen gedaan worden na de lancering van zo'n app.

Blijf vernieuwend in de content die je aanbiedt

We weten nu wie de doelgroep is en wat het doel van de content is, maar zorg wel dat je blijft vernieuwen. Als je alles wat je deelt altijd maar in hetzelfde format blijft aanbieden, dan wordt dit saai en zul je zien dat jouw (potentiële) klant na een tijdje afhaakt. Kies een aantal vormen die passen bij jouw doelgroep en doelen en maak hiervan een marketingmix. Met gebruik van een contentkalender kun je precies zien welk format je voor het laatst gebruikt hebt en welke er voor de volgende keer op de planning staat.

Inspiratie voor verschillende content

Om je een beetje op weg te helpen, geven we je een aantal ideeën die je kunt gebruiken. Vind je het lastig om te bepalen welke content bij jou past? Neem dan contact met ons op, wij stellen graag samen met jou een marketingstrategie op. Hierbij wat inspiratie, succes!

  • Geschreven berichten of blogs;
  • Podcasts;
  • (Live) Video's;
  • Document post;
  • Poll;
  • Of infographic.

Hulp nodig?

Laat ons je verder helpen waar de blogpost ophoudt.

achtergrond contactformulier
bottom bg

Bekijk nu ook

Zoeken

Doorzoek onze website

sidemenu achtergrond
contactbg1 contactbg2