Hoe haal jij het maximale uit Linkedin voor jouw onderneming?

LinkedIn voor jouw onderneming
Jordi-1
Jordi
4 min. lees plezier
pulse rechts

In deze tijd is social media niet meer weg te denken. Ook steeds meer ondernemers zijn actief op social media. Een erg populair social media platform onder ondernemers is Linkedin. Linkedin is als het ware het “zakelijke” social media platform. Als ondernemer is Linkedin een goede tool om het bereik van de onderneming te vergroten en potentiële nieuwe klanten te werven. Maar hoe pak je dat nou eigenlijk goed aan? Hoe zorg je ervoor dat jouw Linkedin pagina er goed uitziet en dat je de juiste doelgroep bereikt? In deze blog ga ik hier nader op in en geef ik verschillende tips & tricks over hoe jij jouw succes op Linkedin kan gaan vergroten!

Het inrichten van de bedrijfspagina

Wanneer jij een onderneming hebt kan je op Linkedin een bedrijfspagina aanmaken. Het is natuurlijk van belang dat jouw bedrijfspagina er goed uitziet, het is tenslotte de eerste indruk die iemand krijgt van jouw bedrijf. Als eerste is het belangrijk om te kiezen voor een goede omslagfoto en profielfoto. Het is verstandig om te kiezen voor een foto die in één oogopslag een goed beeld geeft over jouw onderneming en waar jouw onderneming voor staat. Zorg ervoor dat jouw foto’s niet saai zijn. Wanneer jouw foto’s iemand niet aanspreken is de kans groot dat iemand al snel niet geïnteresseerd is in jouw pagina en dat diegene niet verder kijkt. Naast een omslag- en profielfoto kan jij op jouw profiel ook een slogan/ondertitel toevoegen. Zorg ervoor dat deze slogan pakkend is en echt bij jouw bedrijf past. Een goede slogan bij jouw bedrijfsnaam kan namelijk wonderen doen en ervoor zorgen dat iemand meer belangstelling krijgt voor hetgeen op jouw pagina.

Misschien nog wel het belangrijkste op jouw bedrijfspagina is de omschrijving van jouw bedrijf. Op jouw bedrijfspagina heb je de ruimte om een beschrijving toe te voegen waarin jij kan vertellen over jouw onderneming. Mensen die jouw bedrijfspagina bezoeken doen dit vaak omdat ze interesse hebben in jouw bedrijf en graag meer informatie willen. Het is daarom van groot belang om goed gebruik te maken van de omschrijving. Vertel hierin waar jouw bedrijf voor staat, wat jouw expertise is en wat jij eventueel allemaal kan betekenen voor iemand. Ook kan het goed werken om een zogeheten Call-to-action toe te voegen aan jouw omschrijving. Dit wil zeggen dat je de lezer aanspoort om iets te doen. Dit kan bijvoorbeeld zijn om contact op met jou op te nemen of om een kijkje te nemen op jouw website.

Voorbeeld LinkedIn pagina

Vul jouw specialismen in

Onder jouw bedrijfsomschrijving heb je de mogelijkheid om meerdere specialismen toe te voegen. Het is van belang om ook hier gebruik van te maken. Het gebruik van specialismen zorgt namelijk voor een grotere vindbaarheid van jouw pagina. Ook kan je met jouw specialismen sturen op welke woorden jij gevonden wil worden. In jouw specialismen zet jij woorden waarop jij wil dat mensen jouw pagina vinden. Zorg ervoor dat dit woorden zijn die jouw bedrijf en/of diensten omschrijven.

Voorbeeld LinkedIn pagina specialismen

Interactie is belangrijk. Wat je geeft krijg je terug!

Veel ondernemers denken dat het bij gebruik van een sociaal media kanaal vooral belangrijk is om informatie over de onderneming te delen met de buitenwereld. Hoewel dit niet geheel onwaar is, is het vaak minstens net zo belangrijk om te zorgen voor interactie met de posts van andere ondernemingen en professionals. Zorg ervoor dat je enigszins actief bent en deel vanuit jouw expertise je ervaringen en kennis met mensen uit je netwerk. Wanneer jij interesse toont in andere, zullen mensen vaak ook interesse gaan tonen in jou. Het is dus belangrijk om te investeren in je netwerk. Dit kan misschien af en toe wat tijd kosten maar dit levert op langere termijn ook zeker weer wat op!

Focus je op je doelgroep

Als ondernemer wil je je vaak graag richten op een bepaalde doelgroep. Om deze doelgroep te bereiken is het dus ook belangrijk om content te posten die deze doelgroep aanspreekt en die van waarde is voor deze groep. Als je waarde toevoegt vanuit jouw expertise en vakgebied dan laat je zien dat je weet waar je over praat en dat jij een echte professional bent.

Het is belangrijk dat je zorgt dat in ieder bericht dat je plaatst waarde zit voor de doelgroep die je wil bereiken. Wanneer mensen waarde zien in jouw berichten voelen ze zich namelijk veel sneller aangesproken tot wat jij schrijft en zullen ze vaak ook meer interesse tonen. De kans is dan groter dat mensen jouw pagina zullen volgen om op de hoogte te blijven van jouw berichten. Hierdoor krijg jij een groter netwerk wat weer als gevolg heeft dat jij een groter bereik hebt.

Wees consistent

Als ondernemer wil je natuurlijk dat mensen direct aan jou denken als ze denken aan jouw vakgebied. Dit ga je niet bereiken door één keer in de drie maanden een bericht te plaatsten. Het is van belang om consistent te zijn en regelmatig iets te posten rond dezelfde tijd. Daardoor weet jouw netwerk niet alleen wat ze van jou kunnen verwachten maar ook wanneer ze iets van jou kunnen verwachten. Het tijdstip van plaatsen kan van belang zijn voor het succes van jouw berichten. Omdat Linkedin vaak wordt gebruikt door professionals en ondernemingen is het verstandig om te posten tijdens kantooruren. Uit onderzoek blijkt dat berichten die worden geplaatst in het weekend vaak het minste succes hebben.Daarnaast zorgt consistent berichten plaatsen ook voor een grotere naamsbekendheid en een groter netwerk. Zorg ervoor dat mensen jou niet vergeten en laat regelmatig van je horen met een waardevolle post!

Voorbeeld LinkedIn pagina consistent

Bron: https://www.oberlo.com/blog/best-time-post-social-media en https://medium.com

Nu is het tijd om aan de slag te gaan met jouw bedrijfspagina! Heb je hier nog vragen over? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Hulp nodig?

Laat ons je verder helpen waar de blogpost ophoudt.

achtergrond contactformulier
bottom bg

Zoeken

Doorzoek onze website

sidemenu achtergrond
contactbg1 contactbg2