Google Ads voor meer verkeer en meer verkoop

Blogs_meerverkeer_designpro
Roy-1
Roy
3 min. lees plezier
pulse rechts

Als je een eigen webshop hebt, dan ben je zeker ook bezig met het genereren van verkeer naar jouw webshop. Hoe meer bezoekers hoe meer verkopen, niet waar? Maar ook als je geen webshop maar een website hebt, is meer verkeer waarschijnlijk jouw doel. Je hebt immers ooit een website gemaakt of zelfs laten maken om mensen te informeren, uit te nodigen in jouw winkel, restaurant, showroom of werkplek of misschien wil je de bezoekers overhalen tot een andere actie.

Meer bezoek op jouw website door middel van advertenties

Hoe dan ook, je wilt dat zoveel mogelijk mensen jouw website of webshop bezoeken. Je bent namelijk misschien wel een beetje trots op jouw website!

Graag vertellen we je het een en het ander over één van de populairste onlinemarketing tools: Google Ads. 
Dit is de tool waarmee jij je advertenties kunt plaatsen in het gehele Googlenetwerk, dat betekent op meer dan 3 miljoen websites!

Het werkt als volgt, in het kort dan: Google heeft advertentieplekken op websites in haar netwerk. Iedereen kan deze plekken kopen. Dit doe je door te bieden. Je geeft aan wat een klik op of een weergave van jouw advertentie je waard is. 
Google Ads werkt met een veiling. Elke keer dat jouw advertentie in aanmerking komt voor een advertentieplek op een website, wordt jouw bod vergeleken met dat van alle concurrenten. Als je wint is de plek van jou, is er iemand sterker? Dan wordt jouw advertentie niet op die plek getoond.

Googlestatistiek

GoogleAds wordt vaak gecombineerd met Google Analytics, zo wordt de efficiëntie van de advertenties makkelijk gemeten.

Google Ads campagnes instellen, welk bodstrategie kies jij?

Het programma zelf is niet bijzonder complex, maar je moet wel weten wat je doet. Als jouw campagne niet goed is ingesteld, kan je óf je budget ver overschrijden óf advertenties worden nooit getoond. Nu is het onder de knie krijgen van dit systeem een tijdrovende klus. Er bestaan namelijk vele verschillende bodstrategieën, elk met hun eigen betalingsmethodes en doelen. 
Met de juiste kennis kan je een goede en efficiënte campagne opzetten. Vandaar dat vele bedrijven dit uitbesteden aan bijvoorbeeld een Google Partner (een bureau met gecertificeerde professionals, opgeleid door Google) onlinemarketingbureaus.

Wat wordt jouw doel met Google Ads uitbesteden?

Wat gebeurt er als je Google Ads uitbesteed aan een online marketing bureau? Eerst moeten de doelen worden afgestemd. Waar we het net vooral over verkeer creëren hadden, kan je doel natuurlijk ook zijn om meer verkopen te krijgen of naamsbekendheid te verkrijgen. Als het primaire doel en eventueel de subdoelen zijn besproken, is het bespreken van het budget de volgende logische stap.

Op basis van jouw doelen en budget stelt het onlinemarketing bureau een plan voor jouw website/ webshop op. Door te testen, aan te passen, te veranderen en continu te monitoren wordt jouw campagne geoptimaliseerd. Dit betekent dat jouw campagne elke dag of eens in de paar dagen nagelopen moet worden. Als de campagne tijd heeft gehad om te draaien, het online marketing bureau de tijd heeft gehad om de campagne te optimaliseren is het natuurlijk van belang om regelmatig de resultaten door te nemen. “Hoe dicht komen we in de buurt van het besproken doel?“ Of zijn de doelen tussendoor veranderd?

Ook als je Google Ads uitbesteed aan een Google Partner, is het misschien toch wel leuk en interessant om zelf mee te kunnen kijken? Dit kun je natuurlijk altijd vragen aan het bureau dat deze werkzaamheden voor jou uitvoert.

Hulp nodig?

Laat ons je verder helpen waar de blogpost ophoudt.

achtergrond contactformulier
bottom bg

Zoeken

Doorzoek onze website

sidemenu achtergrond
contactbg1 contactbg2