Dé online marketing trends en voorspellingen van 2021

Online marketing trends en voorspellingen van 2021
Suzanne-1
Suzanne
4 min. lees plezier
pulse rechts

We hebben een gek jaar achter de rug, waardoor online marketing alleen nog maar belangrijker is geworden. Waar bedrijven zich eerder nog richtten op fysieke bezoeken in hun winkel, richten zij zich nu op het online verkopen van hun producten of diensten. Door al deze veranderingen in de online wereld, moet hier wel op ingespeeld worden en dit brengt een paar mooie voorspellingen met zich mee.

Wij richten ons voornamelijk op de trends en voorspellingen op het gebied van Search Engine Optimization, ook wel SEO genoemd. Dit is dé manier waarop je zelf invloed kunt uitoefenen op de positie van jouw bedrijf in de zoekresultaten van Google. Het is natuurlijk ook mogelijk om hier een specialist voor in te schakelen, maar er zijn een aantal dingen die je zelf kunt toepassen.

Hoe kun je er zelf voor zorgen dat je in 2021 in de top 3 zoekresultaten van Google staat?

Het belangrijkste en misschien wel meest voor de hand liggende van SEO, is goede en informatieve content. Waar zijn jouw klanten naar op zoek? Zijn dat informatieve teksten, willen ze weten welke service jij biedt of zijn ze vooral benieuwd naar welke producten je aanbiedt en wat de functionele eigenschappen hiervan zijn? Google scant jouw tekst op keywoorden, synoniemen hiervan en vooral op de relevantie van de informatie die jij aanbiedt. Daarnaast is het belangrijk om beeldmateriaal te gebruiken dat past bij de tekst en de lezer extra informatie geeft. Geef deze afbeelding dan ook een logische naam, passend bij het onderwerp van de tekst. Google leest ook afbeelding namen uit en door gebruik te maken van de juiste naam, kom je in de resultaten bij Google afbeeldingen terecht.

Je kunt jouw lokale vindbaarheid verhogen, door jouw profiel van Google Mijn Bedrijf zo volledig mogelijk in te vullen. Wat zijn de openingstijden, voeg foto’s toe, zorg dat de locatie juist ingesteld staat en vraag klanten om een recensie in te vullen. Een (potentiële) klant loopt in de stad en wil weten waar je de lekkerste cheesecake kunt eten. “Cheesecake Utrecht” is zo gegoogeld of zelfs “Cheesecake eten” voldoet wellicht aan de vraag. Immers weet Google dankzij de locatie op de telefoon van jouw (potentiële) klant precies waar hij is. Als je de informatie op jouw profiel volledig ingevuld hebt, is de kans groot dat jij naar bovenkomt in de top resultaten van Google.

Andere punten die je kunt verbeteren en ervoor zorgen dat jouw website hoog in de zoekresultaten van Google komen, lees je hier. Ook door het schrijven van blogs kun je ervoor zorgen dat jouw website of webshop beter zichtbaar én vindbaar is in de zoekresultaten van Google.

Ben jij klaar voor 2021, op het gebied van online marketing dan?

Deze blog geeft je genoeg tips en trends waar je het komende jaar weer mee aan de slag kunt. Het is vrij simpel om deze tips zelf toe te passen op jouw website of webshop, maar je kunt dit ook door een specialist als Designpro laten uitvoeren. Werkzaamheden op het gebied van SEO zijn voor jou als klant het goedkoopst om uit te voeren. Doe je dit zelf, dan kost het je namelijk helemaal niks. Laat je de werkzaamheden door een specialist uitvoeren, dan betaal je hier een klein bedrag voor. Wij wensen je veel succes!

Hulp nodig?

Laat ons je verder helpen waar de blogpost ophoudt.

achtergrond contactformulier
bottom bg

Zoeken

Doorzoek onze website

sidemenu achtergrond
contactbg1 contactbg2