Hoe kun je er zelf voor zorgen dat je in 2021 in de top 3 zoekresultaten van Google staat?
Het belangrijkste en misschien wel meest voor de hand liggende van SEO, is goede en informatieve content. Waar zijn jouw klanten naar op zoek? Zijn dat informatieve teksten, willen ze weten welke service jij biedt of zijn ze vooral benieuwd naar welke producten je aanbiedt en wat de functionele eigenschappen hiervan zijn? Google scant jouw tekst op keywoorden, synoniemen hiervan en vooral op de relevantie van de informatie die jij aanbiedt. Daarnaast is het belangrijk om beeldmateriaal te gebruiken dat past bij de tekst en de lezer extra informatie geeft. Geef deze afbeelding dan ook een logische naam, passend bij het onderwerp van de tekst. Google leest ook afbeelding namen uit en door gebruik te maken van de juiste naam, kom je in de resultaten bij Google afbeeldingen terecht.
Je kunt jouw lokale vindbaarheid verhogen, door jouw profiel van Google Mijn Bedrijf zo volledig mogelijk in te vullen. Wat zijn de openingstijden, voeg foto’s toe, zorg dat de locatie juist ingesteld staat en vraag klanten om een recensie in te vullen. Een (potentiële) klant loopt in de stad en wil weten waar je de lekkerste cheesecake kunt eten. “Cheesecake Utrecht” is zo gegoogeld of zelfs “Cheesecake eten” voldoet wellicht aan de vraag. Immers weet Google dankzij de locatie op de telefoon van jouw (potentiële) klant precies waar hij is. Als je de informatie op jouw profiel volledig ingevuld hebt, is de kans groot dat jij naar bovenkomt in de top resultaten van Google.
Andere punten die je kunt verbeteren en ervoor zorgen dat jouw website hoog in de zoekresultaten van Google komen, lees je hier. Ook door het schrijven van blogs kun je ervoor zorgen dat jouw website of webshop beter zichtbaar én vindbaar is in de zoekresultaten van Google.