Maar waar moeten we dan op letten in 2023?
De bezoeker is het belangrijkst
Soort klant is koning, maar hierbij richt je je site zo in dat deze voor de bezoekers fijn is om te gebruiken. Eerder schreven we voornamelijk teksten om goed vind- en zichtbaar te zijn in de zoekresultaten van de zoekmachines, maar al enige tijd schrijven we de teksten zo dat deze ook voor bezoekers plezierig zijn om te lezen. Je wilt natuurlijk dat een bezoeker een bepaalde acties onderneemt wanneer hij op jouw site terechtgekomen is. Dit kan zijn het doen van een aankoop, het aanvragen van een offerte, maar ook simpelweg doorklikken naar een volgende pagina. Dit laatste is vooral het geval bij een informatieve website.
Wanneer je een tekst gaat schrijven, vraag je dan altijd eerst af: Wat is het doel van de tekst. Wil je de bezoeker vooral informeren, geef dan antwoord op veel gestelde vragen. Wil je dat de bezoeker een offerte aanvraagt, maak dan gebruik van CTA-buttons. Wil je dat er een aankoop wordt gedaan, zorg dan dat je een gebruiksvriendelijke webshop hebt en dat je producten BOVEN je tekst staan. Niemand heeft tegenwoordig nog zin om te scrollen.
Hier vind je nog meer tips over het schrijven van begrijpelijke teksten.
Links Links Links
Wat linkbuidling is en wat je kunt doen wanneer je linkbuildingstrategie niet werkt, heb ik al eerder verteld. Hierbij wil ik nogmaals benadrukken dat het echt niet gaat om de hoeveelheid links die je hebt, maar om de kwaliteit hiervan. Het gaat om het opbouwen van autoriteit en dit doe je alleen wanneer er links geplaatst worden op websites die voor jouw bedrijf interessant zijn. Ook het plaatsen van interne links is een must. Zo voorkom je dubbele content op je website (Google wordt hier namelijk niet gelukkig van) en kan een bezoeker gemakkelijk doorklikken naar relevante informatie. Heb jij al gelikt op een van de linkjes in deze blogs?
Kwaliteit boven kwantiteit dus!
Geef zo veel mogelijk informatie aan Google
Tegenwoordig wordt er niet alleen maar gekeken naar de metagegevens van jouw site, wanneer een Google-zoeker een keuze moet maken uit de zoekresultaten. Met structured data kun je belangrijke informatie meegeven die Google uitleest bij het filteren van de resultaten van een zoekopdracht. Lees hier welke informatie Google relevant vindt.
Ga zelf aan de slag en houd je site up-to-date. Geen tijd voor? Schakel onze experts in.