Content
SEO content: meer dan een visitekaartje
SEO draait om content. Wanneer jij jouw zoekopdracht invult in deze bekende, gekleurde zoekmachine, matcht Google jouw zoekopdracht met de beste resultaten WERELDWIJD. Google bepaalt razendsnel welke website de beste content levert om de vraag van de zoeker te beantwoorden.
Dus als jij wilt dat jouw website bovenaan komt te staan in de Google resultaten moet jij zorgen voor bijzonder goede content! Als je een schildersbedrijf hebt, is een website met jouw adres en diensten niet genoeg. Deze minimale en ‘platte’ informatie, werkt misschien op een visitekaartje, deze deel je immers uit binnen jouw netwerk. Deze mensen kennen je al. Maar je kunt geen visitekaartje geven aan mensen die je nog niet kent toch? Dit is online dus niet genoeg.
Dus om nieuwe mensen te leren kennen, of in elk geval hen jou te laten kennen, moet je de wereld, Google en jouw potentiële klanten vertellen waarom ze bij jou moeten zijn!
- Maak jij binnen één werkdag een afspraak?
- Werk jij met de beste merken verf?
- Of misschien is jouw schildersbedrijf wel bijzonder doordat jij de muur opnieuw verft als de kleur niet bevalt?
SEO content: beantwoord de vragen van jouw bezoeker
Wat ga je dan nog meer vertellen? Probeer bij deze keuze een stereotype klant in gedachten te nemen. Wat wil jouw klant weten? Los van contactgegevens en welke expertises jij allemaal in je mars hebt, wil de klant misschien ook wel weten:
- Hoelang verf moet drogen?
- Of welk type verf nodig is om de schuurdeur te verven?
Deze kennis heb jij natuurlijk verzameld, tijdens je opleiding en werkervaring. Waarom zou je jouw (potentiële) klanten niet een handje helpen? Door middel van een blog of misschien een FAQ-pagina? Vragen die jouw klanten hebben, voor zij hun zoektocht naar een schilderexpert beginnen, kun jij al beantwoorden. Zo kennen zij alvast jouw naam! (Nu kun je hen als het ware jouw visitekaartje geven) Dit maakt de stap om voor jou als schilderexpert te kiezen natuurlijk wel heel makkelijk!