Hoe zoeken we eigenlijk?
Hoe vaak weet jij het antwoord niet op een vraag en stel je die vervolgens aan Google? Ik regelmatig kan ik je vertellen. Het mooie aan de technologie achter Google; hoe je je vraag ook intypt in de zoekbalk, je krijgt altijd een antwoord. We zien dus ook met de jaren dat de manier van zoeken sterk veranderd is. Een Google-zoeker gebruikt steeds vaker een vraag in zijn of haar zoekopdracht en het is daarom ook erg belangrijk om dit als titels in de teksten op jouw website of webshop te gebruiken.
De meest traditionele manier van zoeken en is sinds de opkomst van verschillende sociale media platformen flink verouderd. Stel je voor: Je wilt op vakantie naar Italië, Rome om precies te zijn. Je bent er nog nooit geweest, maar hebt van vrienden gehoord dat het erg mooi is. Je gaat naar Google en zoekt naar: "Rome". De afbeeldingen die je te zien krijgt zijn oké, maar je wordt er niet heel enthousiast van. Het lijkt wel alsof het Colosseum het enige is dat de moeite waard is om te bezoeken. Jammer, je had er meer van verwacht.
Maar... je geeft niet op. Je ziet op Instagram en TikTok tegenwoordig veel foto's en filmpjes langskomen van vakantiebestemmingen, dus je waagt nog een poging op die kanalen.
