Tips voor meer verkeer naar je website

Tips voor meer verkeer naar je website
Lisanne-1
Lisanne
5 min. lees plezier
pulse rechts

Het doel van je website is natuurlijk dat mensen deze bezoeken. Wat hierna het doel is, is voor veel ondernemers verschillend. Wil je dat mensen in bestelling plaatsen in je webshop of wil je dat bezoekers een offerte aanvragen? Voordat deze mensen een bestelling kunnen plaatsen of een offerte aanvragen, moeten zij natuurlijk eerst op jouw website terecht komen. Het liefst wil je dat zo veel mogelijk mensen jouw website bezoeken. Maar hoe zorg je er dan voor dat deze mensen naar jouw website gaan? Is dat écht alleen via Google? Of zijn er ook nog andere slimme manieren die zorgen voor meer verkeer naar jouw website? Wij geven jou handige tips die ervoor zorgen dat jouw website meer websitebezoekers krijgt! 

Voor iedereen werkt een andere manier voor meer websitebezoekers

Dé manier om meer websitebezoekers aan te trekken bestaat niet. Voor elke branche, elk bedrijf en elke doelgroep is dat anders. Wat bij de ene doelgroep werkt, werkt bij de andere doelgroep niet. Elke doelgroep moet je dan ook anders benaderen om ervoor te zorgen dat zij naar jouw website gaan. Eigenlijk is het een kwestie van testen wat voor jouw doelgroep werkt. Kijk hierbij verder dan de taken die je nu uitvoert om meer websitebezoekers te genereren en laat je inspireren door onze tips die er misschien wel voor zorgen dat het bezoekers van jouw website het dak door schieten!

Vraag naar reviews van je klanten over jouw product of dienst

Laat deze reviews ook duidelijk op je website zien. Als jij met iemand in zee gaat, kijk je misschien ook wel eerst naar de reviews van dat bedrijf? Dit kan net dat duwtje in de rug zijn waardoor iemand toch kiest om voor jou te gaan.

Reageer op social media berichten van anderen

Jij vindt het toch ook leuk als er op jouw berichten wordt gereageerd? Doordat jij op anderen gaat reageren, zullen zij ook terug reageren op jouw berichten. Hierdoor maken zij kennis met jou en je bedrijf. Ook zorgen reacties en likes op jouw social media berichten ervoor dat meer mensen jouw berichten zullen zien. Een hoge betrokkenheid zorgt voor een hoog bereik!

Zet je blogs ook op andere websites

Het is toch zonde als alleen jouw websitebezoekers je blogs lezen? Voorkom dit door je blogs ook op andere websites te plaatsen. Hierdoor zullen veel meer mensen jouw blogs lezen, die bij interesse in jou en je bedrijf misschien wel je website zullen bezoeken!

Ga live op social media

Live sessies op social media worden organisch goed gevonden. Hierdoor kun je meer verkeer naar jouw socialmediapagina krijgen en daardoor ook meer verkeer naar je website. Heb je moeite met de invulling van een live sessie? Pak bijvoorbeeld één of meerdere blogs over een bepaald onderwerp erbij en bespreek die. Creëer waarde voor je kijkers, waardoor zij blijven kijken en de live sessie hopelijk daardoor ook naar hun vrienden sturen.

Neem deel aan Facebookgroepen of richt er zelf één op

Denk je dat jouw doelgroep te vinden is in één of meerdere Facebookgroepen? Word dan lid van die groepen! Bestaat er nog geen Facebookgroep voor jouw doelgroep, maar denk je wel dat jouw doelgroep hierin is geïnteresseerd? Maak er dan zelf één aan! In een Facebookgroep kun je vragen beantwoorden van andere leden, zelf vragen stellen, je kennis delen met de leden en je product of dienst promoten. Als er leden geïnteresseerd zijn in jou zullen ze je website bezoeken!

Organiseer een joint venture

Een joint venture? Juist! Bij een joint venture ga je met andere ondernemers binnen jouw branche om de tafel om van alles te bespreken. Doe dit bijvoorbeeld met ondernemers uit andere regio's of ondernemers die in ieder geval niet jouw concurrenten zijn. Tijdens zo'n joint venture bespreek je bijvoorbeeld met de deelnemers hoe zij voor meer verkeer naar hun website zorgen, ga je samenwerkingen aan en inspireer je elkaar.

Start een podcast

Podcasts zijn redelijk nieuw, maar worden wel steeds meer beluisterd. Via dit kanaal kun je dus ook nieuwe mensen trekken die bij interesse jouw website zullen bezoeken. Maak bijvoorbeeld van een blogpost een podcast om ook mensen te bereiken die liever luisteren dan lezen.

Start een YouTube kanaal

De groei van video's is nog steeds bezig. YouTube is hiervoor natuurlijk het uitgewezen kanaal. Je kunt hier video's uploaden waarin je uitlegt hoe bijvoorbeeld een programma die jij gebruikt werkt, video's waarbij je je kennis over een bepaalt onderwerp deelt of een vlog waarin je je kijkers meeneemt naar een werkdag. Na het uploaden van een video is het belangrijk dat je relevante SEO-tags toevoegt waarop jij wilt dat je video gevonden wordt met een bijpassende beschrijving die past bij de inhoud van je video. Ook is het belangrijk dat je in je video verwijst naar bijvoorbeeld jouw producten, maar ook in de beschrijving is het belangrijk om door te linken naar jouw website.

Schrijf een gastblog

Door het schrijven van een gastblog laat je nieuwe mensen kennismaken met jou en je bedrijf. Zorg er wel voor dat de blog écht van waarde, informatief en goed geschreven is.

Geef een korting op je website

Met een korting kun je zowel nieuwe klanten als terugkerende klanten naar je website trekken. Dit is hierdoor een goede manier voor meer verkeer naar je website!

Doe een giveaway

Mensen houden van gratis. Door het organiseren van een giveaway bereik je ook de vrienden van vrienden van vrienden etc. De kans is groot dat er meerdere mensen tussen deze vrienden zitten die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst!

Ga naar een netwerk evenement

Hoe meer mensen je kent, binnen en buiten jouw branche, hoe meer mensen bekend zijn met jou bedrijf en hoe meer mensen jouw bedrijf misschien zullen aanraden bij anderen. Kijk jij ook niet eerst binnen je netwerk als jij op zoek bent naar iemand die een bepaalde dienst voor jou kan verrichten?

Maak een weggever

Een weggever is iets wat je gratis weggeeft, maar wel inruil voor een gegeven, bijvoorbeeld een e-mailadres. Een weggever kan bijvoorbeeld een whitepaper zijn waarin je 10 tips geeft voor meer verkeer naar je website. Als diegene die deze whitepaper graag wil lezen zijn e-mailadres invult, ontvangt diegene de whitepaper. Deze persoon is misschien wel een potentiële klant en kun jij nu benaderen omdat hij het e-mailadres hebt.

Organiseer een gratis training of webinar

Tijdens deze training of webinar kun je laten zien wat je in huis hebt. Hierdoor kun je mensen overhalen om jouw product of dienst bij jou af te nemen. Geef daarbij aan het eind een leuke korting om de deelnemers hiervoor een extra duwtje in de rug te geven.

Zie je door het bomen het bos niet meer?

Er zijn talloze manieren om meer verkeer naar je website te genereren. Zelfs nog veel meer dan hierboven genoemd. Bedenk ook zelf nieuwe manieren en laat je creativiteit de vrije loop. Probeer ook verschillende manieren uit om te testen wat voor jouw doelgroep werkt. Bekijk ook achteraf de resultaten om te kijken of de nieuwe manier heeft gewerkt of dat er misschien een aanpassing nodig is om het volgende keer nóg succesvoller te maken. Heb je nog steeds geen idee welke manier jij het beste kan toepassen voor jouw bedrijf? Wij helpen je graag! Bij Designpro zijn wij gespecialiseerd in online vindbaarheid en doen wij er alles aan om het aantal bezoekers van jouw website door het dak te laten schieten! Geïnteresseerd? Neem dan contact met ons op! 

Hulp nodig?

Laat ons je verder helpen waar de blogpost ophoudt.

achtergrond contactformulier
bottom bg

Bekijk nu ook

Zoeken

Doorzoek onze website

sidemenu achtergrond
contactbg1 contactbg2