Story Pins
Laten we beginnen met Story Pins. Dit is hetzelfde idee als op de andere platformen zoals Instagram, Facebook en LinkedIn, maar er zijn een paar grote verschillen. Zo kun je Story Pins voor altijd opslaan op een board. Op deze manier is de Story niet weg na 24 uur. Voor de andere drie onderdelen is wat meer uitleg nodig, dus die vind je hieronder!
De detail page
Bij het posten van een Story Pin is het mogelijk om een zogenoemde detail page toe te voegen. Op deze manier kun je informatie geven over bijvoorbeeld een product dat je laat zien in de Story Pin. Deze functie wordt ook nog versterkt door de ‘swipe up’ functie. Voor deze functie heb je op Instagram minimaal 10 000 volgers nodig, dit is niet nodig op Pinterest.
Zichtbaarheid
Story Pins zijn over het algemeen veel vaker te zien. Dit komt omdat het niet alleen te zien is op je eigen profiel, maar ook op de home feed, zoekresultaten en de today-page. Op deze manier word je dus ook steeds vaker gezien.
Story Pins hebben een heel ander doel dan Instagram Reels
Op Story Pins gaat het namelijk om Inspirerende ideeën, terwijl het op Instagram en Facebook meer gaat om persoonlijke verhalen. Op deze manier kun je dus eventuele klanten op een hele andere manier inspireren om jouw product te kopen. Als het bij jouw bedrijf meer gaat om het product en niet de achterliggende gedachte is Pinterest misschien iets voor jou.