Hoe versterkt beeldmateriaal jouw bedrijf online?
Om positief te beginnen, gaan we het eerst hebben over de tips die je WEL kunt toepassen. Veel zullen je misschien al bekend voorkomen, maar neem toch even de tijd om ze door te nemen.
- Gebruik foto's passend bij de identiteit van jouw bedrijf. Ben je een gevestigd bedrijf en zijn de diensten en/of producten die je aanbiedt wat zakelijker van aard, zorg er dan voor dat je geen hippe, trendy foto's op je site zet. Jouw (potentiële) klanten zullen hier eerder van afschrikken. Kijk goed naar de normen en waarden van jouw bedrijf en verwerk dit in de foto's.
- Houd rekening met de huisstijl. Deze tip sluit naadloos aan op de vorige. Niet alleen houd je rekening met de identiteit van jouw bedrijf, maar ook met de huisstijl en kleuren van de site. Wil je met jouw bedrijf warmte en professionaliteit uitstralen, laat dit dan ook zien op de foto's. Je slaat de plank volledig mis wanneer je een foto bij plaatst met hele felle kleuren. Wanneer de foto's matchen bij de huisstijl creëer je eenheid, rust en daarmee een krachtiger beeld.
- Kies voor de juiste beeldverhouding. Bepaal van tevoren waar je welke foto wilt plaatsen en zorg ervoor dat je deze zowel in het juiste formaat als in de juiste positie neemt. Houd je hier geen rekening mee, dan kan het zomaar voorkomen dat je collega een oor mist of zelfs zijn halve hoofd. Dat willen we natuurlijk niet.
- Kies voor een professionele fotograaf. Heb je daar het budget of op dit moment de tijd niet voor. Zorg er dan voor dat de foto's op de homepagina van de beste kwaliteit zijn. Dit is zogezegd het visitekaartje van jouw bedrijf en hier wil je natuurlijk indruk mee maken.
- Toon je bedrijf op z'n best. Eerlijk is eerlijk, elk bedrijf heeft wel een rommelhoekje of een gedeelte dat er net iets minder mooi uitziet. Kies voor de mooie onderdelen van het bedrijf én zorg ervoor dat wanneer je foto's van personeel gebruikt deze ook werkzaam zijn bij het bedrijf. Gebruik daarom diverse samenstellingen op een foto, zo is er altijd een foto die je kunt gebruiken.