Shoppable ads on Google Images, wat zijn dat?
En dát is nu precies waar Google gebruik van maakt! In de U.S. is Google begonnen met “Shoppable ads on Google Images”. Dit is een nieuwe manier voor online adverteerders om hun klanten te bereiken. Deze shoppable ads on Google Images, zijn stiekeme advertenties tussen de normale afbeeldingresultaten. Je kunt de voorwerpen op de afbeelding een of meerdere tags mee geven om meer te vertellen over wat de bezoeker ziet op de afbeelding. Je kunt het voorwerp een naam geven, een merk en de prijs benoemen. Uiteraard hoeft de bezoeker maar een kleine klik met zijn of haar rechter- danwel linkerwijsvinger te maken om op de juiste webshoppagina uit te komen.
Deze advertenties staan dus niet, zoals shopping advertenties, bovenaan de pagina op een rijtje als opvallende advertenties, maar tussen de normale resultaten. Echter wel gemarkeerd met een kleine ‘gesponsord’ aanduiding.
Volgens de studie waar Google deze nieuwe stap op baseert, de studie zelf wordt echter verder niet benoemd door de grote zoekmachine, concludeerde dat 50 procent van de online kopers aankopen doet naar aanleiding van een foto. Nu is dit natuurlijk iets wat jij en ik ons prima kunnen voorstellen, een webshop zonder afbeeldingen levert minimale verkopen op. Je wilt kunnen zien wat je koopt!