Hoe kun je de kwaliteiten van jouw huidige medewerkers beter benutten?
Een jaar als 2020, dat heeft niemand zien aankomen. Veel bedrijven moesten zich opnieuw uitvinden om hun klanten een vergelijkebare service aan te bieden, maar dan online. Stel je hebt een kledingwinkel; het personeel dat normaal face to face kleding aan klanten verkoopt, wordt nu gedwongen om dit online te doen. Wat is de beste manier en hoe kun je hierop inspelen? Gebruik de kwaliteiten van je personeel. Maar hoe doe je dat? Intern omscholen! Bied een cursus online marketing voor beginners of Social Media aan. Ook wanneer de winkels weer open mogen, heb je hier profijt van. Op deze manier kun je zowel online als offline voordelen behalen.
Wat je vooral niet moet doen is het verschuiven van de online budgetten naar de offline budgetten wanneer de winkels weer open mogen. Online vindbaar én zichtbaar zijn, is belangrijker dan ooit. Heb je zelf nog wat meer overtuiging nodig? Vergelijk dan de resultaten van de online inzet met de resultaten van de offline inzet. De ideale uitkomst is toch dat je jouw klanten zowel online als offline dezelfde service kunt aanbieden?!