Op welke manieren kun je jouw oude content hergebruiken?
Het hergebruiken van jouw oude content kun je op verschillende manieren aanpakken. Voorbeelden daarvan zijn het updaten of actualiseren van de content, het opnieuw aanbieden van de content in een ander jasje en het opdelen van content in kleineren stukken.
Gebruik je oude content voor een vervolg of spin-off
Je kunt jouw oude content gebruiken door er een vervolg op te schrijven. Hierbij kun je leuke of interessante reacties op de oude content meenemen. Daarnaast kun je net een andere draai geven aan de content. Maak er bijvoorbeeld een opinie-artikel van of checklist of template die andere kunnen gebruiken.
Het updaten of actualiseren van oude content
Wanneer je content schrijft gebruik je vaak actuele onderwerpen of feiten en cijfers. Je kunt deze content gemakkelijk optimaliseren en hergebruiken door deze te vervangen door de feiten en cijfers van nu. Op deze manier zorg je ervoor dat jouw content opnieuw relevant is. Daarnaast kun je de content updaten door bijvoorbeeld vanuit een andere context te schrijven of door nieuw beeldmateriaal toe te voegen.
Het opnieuw aanbieden van content
In veel gevallen blijft geschreven content relevant en belangrijk om te delen, ook wanneer het om oudere content gaat. Is dit het geval? Deel je al eerder geschreven content opnieuw! Dit kun je doen door in te haken op actuele gebeurtenissen of bundel blogs over dezelfde onderwerpen bijvoorbeeld samen in een nieuwsbrief.
Het opnieuw aanbieden van content in een ander jasje
Bij het opnieuw delen van oude content kun je er ook voor kiezen om dit te doen door de content in een ander jasje aan te bieden. Zo kun je bijvoorbeeld een infographic maken van de content of een story voor op Instagram en Facebook. Heb je bijvoorbeeld een blog geschreven die te veel omvat voor een infographic? Je kunt er ook voor kiezen om een nieuw intro te schrijven voor deze blog en deze dan te delen in een nieuwsbrief met een link naar de blog.
Het toevoegen van ervaringen aan jouw content
Het uitbreiden van content kan ook gedaan worden door het toevoegen van eigen ervaringen of van ervaringen van bijvoorbeeld klanten. Dit kunnen reacties zijn op jouw vorige artikel, maar ook een succesverhaal uit de praktijk.
Het opdelen van de content in kleinere stukken
Het opdelen van jouw oude content kan een waardevolle manier zijn op de content her te gebruiken. Wanneer je de content opdeelt kun je bijvoorbeeld dieper in gaan op bepaalde vaktermen. Je creëert dan ook gelijk meer duidelijkheid voor lezers die bepaalde vakjargon niet kennen.