Analytics is opgedeeld in 5 onderdelen. Elk onderdeel bestaat uit verschillende dashboards.
Realtime
Hier zie je hoeveel bezoekers er nú op je website zijn, waar zij vandaan komen, op welke pagina ze zijn en hoe ze jouw website hebben gevonden.
Doelgroep
Hier krijg je een inzicht in wie de website bezoekt. Hoeveel gebruikers bezoeken de website, waar komen ze vandaan, gebruiken ze een telefoon, desktop of tablet, wat zijn hun interesses, welke taal spreken ze, welke browser gebruiken zij enzovoorts. Hiermee kun je een gemiddelde doelgroep voor je website formuleren.
Acquisitie
Dit onderdeel vertelt je hoe jouw bezoekers jouw website vonden. Komen zij direct op de website door het juiste adres te gebruiken? Komen ze binnen via zoeken in een zoekmachine, via een Social Media kanaal of betaalde advertenties? Verder kun je per kanaal zien hoeveel zij kopen, hoe lang ze blijven etc.
Gedrag
Welke pagina’s worden het meest bezocht? Waar haken bezoekers af? Maar ook op welke pagina’s komen de meeste bezoekers binnen? Met het onderdeel gedrag krijg je inzicht in het gebruik van de verschillende pagina’s.
Conversies
Het onderdeel conversies vertelt jou meer over de behaalde doelen. De doelen bepaal jij zelf. Dit kan een daadwerkelijke aankoop zijn, maar ook het versturen van een mail of bellen kun je instellen als doel. Zo kun jij zien wat de website jou oplevert.