Het verschil tussen ‘offline marketing’ en ‘online marketing’

Het verschil tussen ‘offline marketing’ en ‘online marketing’
Fay-1
Fay
1 min. lees plezier
pulse rechts

Waar men vroeger vooral bezig was met offline marketing is tegenwoordig online marketing een hot item. Van flyers en advertenties in kranten naar social media en adverteren via zoekmachines zoals Google. Welke manier van reclame maken passend is bij jouw bedrijf hangt af van meerdere factoren. Maar wat zijn de verschillen precies? Wat zijn de voor- en nadelen?

Offline marketing

Is het gebruiken van media kanalen die niet verbonden zijn met het internet. Denk hierbij aan:

  • Tijdschriften
  • Kranten
  • TV
  • Radio
  • Huis-aan-huisbladen

Online marketing

Is een manier om diensten en producten onder te aandacht te brengen via internet. Denk hierbij aan:

  • Zoekmachines zoals Google

  • Social media (Facebook, Instagram enz.)
  • Websites

De verschillen

Offline marketingOnline Marketing
  • Duur
  • Goedkoop
  • Moeilijk
  • Eenvoudig
  • Gericht op een grote groep
  • Gericht op een specifieke doelgroep
  • Klein bereik
  • Wereldwijd bereik
  • Effect moeilijker meetbaar
  • Resultaten meetbaar

Met online marketing kun je jouw product/dienst gericht bij een bepaalde doelgroep onder de aandacht brengen. Dit kunnen wij via verschillende kanalen voor je doen. Met behulp van speciale technieken kunnen we de resultaten meten en vervolgens bijsturen. Maak een vrijblijvende afspraak en ontdekt hoe onze slimme campagnes kunnen resulteren in groei.

Hulp nodig?

Laat ons je verder helpen waar de blogpost ophoudt.

achtergrond contactformulier
bottom bg

Zoeken

Doorzoek onze website

sidemenu achtergrond
contactbg1 contactbg2