Wat is een goede landingspagina?
Een landingspagina heeft een aantal algemene onderdelen. Toch is een landingspagina niet voor elke website hetzelfde. Zelfs binnen de zelfde website kunnen verschillende landingspagina’s nuttig zijn.
- Zo moet een landingspagina duidelijkheid bieden waar de pagina over gaat. Dit doe je doormiddel van een (product)foto, titel en de tekst.
Deze teksten worden op “Google-proef” wijze geschreven. Hierdoor kan Google de pagina beter vinden en dus meer mensen naar die pagina leiden.
- Call-to-Action buttons ofwel CTA buttons verhogen de kans op conversies of contact.
Een CTA button kan oproepen tot bellen, meer informatie lezen, contact opnemen, nu kopen of bestellen, of wat dacht je van “nu boeken”? - Nadat de bezoeker weet waar de pagina over gaat en hoe ze contact op kunnen nemen is het tijd om de bezoeker te overtuigen van jouw bedrijf. Dit kan je doen door middel van reviews en het benadrukken, en uitleggen, van jouw sterkten als bedrijf zijnde.
- Zorg niet alleen voor afbeeldingrijke pagina’s, zorg er ook voor dat jij en/of jouw collega’s zichtbaar zijn. Dit schept vertrouwen met jouw bezoekers. Internet, en dus websites, kunnen een handig maar ook afstandelijk medium zijn. Door jullie/jouw gezichten te laten zien, laat jij zien wie je bent en is een eerste stap naar vertrouwen gezet!