Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Adverteren via Facebook? Jouw producten promoten via Instagram? Bereik zo veel mogelijk mensen of zorg voor likes van jouw post. Wat ga jij bereiken met het adverteren via Instagram en Facebook?
Met honderden mogelijkheden, ontelbaar veel doelgroepen en advertentiemogelijkheden kunnen we een heel boekwerk schrijven over het adverteren op Facebook en Instagram.
Graag leg ik je uit welke 3 elementen de basis vormen voor jouw Facebook campagne.
Wil je meer weten? Dan kun je altijd contact met ons opnemen.
Om inzicht te krijgen in de mogelijkheden om te adverteren op Facebook en/of Instagram is het handig om te weten hoe de structuur van een campagne is opgebouwd. Je begint met een Campagne, hieronder hangen 1 of meerdere advertentiesets met ieder hun eigen advertentie(s).
Hier bepaal je het doel van de campagne.
Hier bepaal je onder andere de doelgroep/ jouw targeting, tijdsplanning en plaatsingen.
Welke advertentiemogelijkheden je hebt, hangt af van je gekozen doel. Of de door jouw gewenste combinatie van advertentietypen en campagnedoelen matcht, kun je altijd bij ons navragen.
Oké, je hebt het besloten, je gaat een advertentie opzetten via Facebook. Uit welke type advertenties kun je dan kiezen?
Bij Designpro zetten wij veel Facebook advertenties op voor onze klanten om vacatures te promoten. Hiervoor gebruiken wij de meest eenvoudige versie:
We maken een mooie advertentie waarin vaak het logo, het product/dienst en dergelijke worden meegenomen.
Maar er zijn veel meer advertentietypen mogelijk:
Heb jij een mooie bedrijfsvideo? Een video van jouw product? Ook deze kun je inzetten als advertentie. Video valt beter op dan afbeeldingen!
Meerdere foto’s achter elkaar of een video laten zien? Een Facebook diavoorstelling kan worden gecombineerd met geluid.
Met een carrousel kun je meerdere afbeeldingen op een rij zetten. Elke afbeelding krijgt een eigen kaart met kop, omschrijving en URL. Zo kun je bijvoorbeeld meerdere producten uit jouw collectie tonen.
Dit is geen advertentietype op zich. Maar een mogelijkheid om aan je advertentie te hangen. Door te klikken op een van jouw advertenties, openen mensen een advertentie op volledig (mobiel) scherm.
Met de collectie laat je meerdere producten zien, deze openen in een instant Experience.
Naast het kiezen van een type advertentie is het belangrijk om te weten welk doel je wilt bereiken met jouw advertentie.
Merkbekendheid bereik mensen die zeer waarschijnlijk zijn geïnteresseerd in jouw product/dienst
Bereik | Bereik max. aantal mensen binnen jouw targeting | |
Verkeer | Genereer verkeer naar de website | |
Leads genereren | Genereer leads, bijv. door Facebook formulieren toe te voegen aan de advertenties (mensen vullen jouw formulier in via Facebook zelf) | |
Video weergaven | Max. aantal weergaven van jouw video | |
Chatberichten | Genereen meer contactopnames door middel van Facebook Messenger | |
Conversies | Geneer online aankopen in jouw webshop/ contact opnames en ander belangrijke acties. | |
Betrokkenheid | Geneer betrokkenheid bij de post of pagina |
Door het kiezen van het juiste doel, target Facebook de advertenties op mensen die zeer waarschijnlijk zullen voldoen aan de door jou gewenste actie.
Start nu jouw Instagram Campagne
Als je weet wat jouw advertentie materiaal is en je weet wat je wil bereiken met de Instagram/ Facebook campagne, is het handig om te weten op wie jij je wilt richten met jouw advertentie. Verkoop jij make-up via jouw webshop? Dan is het aannemelijk dat jij je wilt richten op vrouwen vanaf 18 jaar. Maar als jij een eigen restaurant hebt, wil je misschien jouw nieuwe menukaart wel onder de aandacht brengen bij mensen in een straal van 10 km?
Daarbij is het mogelijk om bepaalde groepen juist uit te sluiten. Zo wil je misschien wel Noord-Holland meenemen in de targeting. Maar is Amsterdam je te druk en lever je daar jouw producten liever niet. Of misschien wil je alleen nieuwe klanten bereiken en sluit je graag mensen die jouw Facebookpagina leuk vinden uit van het bereik van jouw advertentie.
Je kunt targeten en uitsluiten op:
Naast het specificeren van de doelgroep, kun je aangeven waar en wanneer jij jouw advertenties wél en niet wil laten zien.
Op de vraag waar, kun je kiezen uit:
Op de vraag wanneer kun jij zelf tijden en dagen bepalen. Als restaurant wil je misschien alleen ’s avonds promoten terwijl een bloemist misschien juist een actie voor vroege vogels in de ochtenduurtjes begint.
De drie kernwaarde voor een advertentie via Facebook en Instagram zijn: Advertentiemateriaal, campagnedoel en targeting/doelgroep.
Wil je hulp bij het opzetten van jouw eerste Facebook/Instagram campagne? De marketeers van Designpro staan voor je klaar en denken graag met je mee.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!