Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers), is de naam van de grootste Google update sinds jaren. Google past haar algoritme op continue basis aan. Een update hier of daar: het is dagelijkse kost. Deze update is echter groter dan anders. (De laatste update van dit formaat, RankBrain, stamt uit 2015)
In de wereld van online marketing is deze BERT-update dan ook (sinds weken) hét gesprek van de dag. Maar wat houdt deze update in? Wat verandert er? En kun jij iets doen om jouw website of webshop klaar te maken voor deze update?
Google heeft één duidelijk doel: het bieden van de juiste informatie aan de juiste persoon. Door het invullen van jouw zoekopdracht in de bekende zoekbalk van Google, vraag jij Google te zoeken naar de beschikbare informatie over dit onderwerp of vraag.
Google past haar algoritme continue aan om dit proces te optimaliseren. “BERT” speelt specifiek in op de samenhang van talen. Het algoritme kan nu beter, dan ooit, de samenhang in tekst begrijpen en snapt hoe een woord in de context past, in plaats van alleen de betekenis van een los woord te begrijpen. Denk hierbij vooral aan essentiële voorzetsels en dergelijken zoals: “om” “naar” “voor” “bij” maar ook “niet” en “zonder”. Deze kleine woorden kunnen het doel van jouw zoekopdracht sterk beïnvloeden. Het begrijpen van dergelijke woorden noemen we “Natural Language Processing”, NLP.
Heb je bijvoorbeeld ooit opgemerkt dat wanneer je Google vraagt om “Pasta recepten zonder kip”, het woord “zonder” wordt vergeten en je juist recepten krijgt met kip? “Pasta pesto met kip” “Pasta Boursin met kip” etc. Dat is met deze update verleden tijd!
Niet alleen Google verandert en past zich aan door middel van updates. Onze manier van “googelen” is in de loop der jaren ook veranderd. Waar we ooit zochten in steekwoorden, zoeken we nu meer en meer in vraagvorm of volzinnen. Eigenlijk net alsof je een vraag stelt aan de collega naast je: we zoeken longtail. Dit zal alleen nog maar sterker worden met de opkomst van voice search. Deze combinatie van ontwikkelingen vormt de noodzaak van deze update.
Deze ontwikkeling zal dan ook zeker bijdragen aan de zoekfrequentie door middel van voice search.
De beste tip die wij jou mee kunnen geven om je aan BERT aan te passen, is een tip die we je al eerder meegaven: schrijf de teksten op jouw website voor jouw webbezoekers, maak (UNIEKE) content voor jouw doelgroep.
Doe onderzoek naar wat jouw potentiële klanten willen weten en op welke manier zij daar antwoord op willen hebben. Zorg verder dat jouw content een logische structuur heeft en zorg voor voldoende interne links. Maar vergeet ook niet om synoniemen te gebruiken!
Zie BERT al een mens, communiceer met hem als een vriend.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!