Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Ontwikkelingen binnen SEO volgen elkaar razendsnel op en het algoritme van Google wordt steeds beter. Het gaat inmiddels zo snel dat Google de inhoud van een website steeds beter zelf kan begrijpen. Een toekomst waarin Google content volledig begrijpt, is niet ver weg en de bruikbaarheid van teksten wordt steeds belangrijker. Maar wat betekent dit nu concreet voor jou? En hoe kun je hier met jouw website het beste op inspelen?
Google kan de content van websites steeds beter zelfstandig begrijpen. Het belangrijkste gevolg van deze update van Google, is dat website-eigenaren steeds makkelijker zelf website(s) kunnen optimaliseren voor SEO. Hiervoor is minder technische SEO-kennis vereist.
Google heeft steeds minder SEO-elementen nodig om de tekst van een website te begrijpen. Technische elementen zoals titels en metatags worden daarom minder relevant. In plaats van SEO-optimalisaties op deze aspecten, zal de focus van websitebeheerders gaan verschuiven naar de optimalisatie van teksten voor de gebruiker. Past de tekst bij het doel van de lezer? Draagt deze de juiste boodschap uit? De onderscheidende factor van een website wordt bepaald in hoeverre de inhoud erin slaagt het doel van het beoogde publiek te bereiken.
Er zijn 3 factoren waar je website aan moet voldoen:
De eerste factor is efficiëntie. Dit gaat over hoe snel de website doet wat hij moet doen. Hoeveel moeite of tijd kost het om het doel te bereiken? Als je vaak moet klikken totdat je bent waar je wil zijn, is de website niet efficiënt ingericht. Of als je lang moet zoeken naar de informatie die je nodig hebt, is de kans groot dat je de website verlaat, omdat je niet kan vinden wat je zoekt.
De tweede factor is effectiviteit. Hierbij moet je jezelf de vraag stellen of de websitebezoeker de acties kan uitvoeren waar het product voor bedoeld is. Werken de knoppen op de website goed? Is het duidelijk als het formulier verzonden is? Als dit soort aspecten niet goed werken, neemt de effectiviteit van de website af.
De laatste factor is voldoening. Hoe denkt een websitebezoeker over de website? Als alles goed loopt en alles werkt zoals verwacht, krijgt de websitebezoeker een goed gevoel. Als het doel van de websitebezoeker niet kan worden behaald door bijvoorbeeld fouten in de website, krijgt de websitebezoeker geen goed gevoel. Hiermee wordt de mening over de website gevormd en is dus belangrijk als je wil dat de websitebezoeker terugkomt op je website.
De toekomst van technische SEO en bruikbaarheid
Het belangrijkste doel van Google is om de ervaring van een websitebezoeker te optimaliseren. Google gaat steeds beter worden in het onderscheiden van content en verschillende doelgroepen. Daarbij is de bruikbaarheid van de website leidend en krijgt nu al voorrang als het gaat om SEO. Technische optimalisatie blijft belangrijk om de gebruikservaring te verbeteren. Echter gaan technische optimalisatie en gebruikerservaringen steeds meer in elkaar overlopen. Focus daarom op het doel van je gebruikers en de bruikbaarheid van je website.
Hey Google, hey Siri, hey Alexa. Steeds meer huishoudens maken gebruik van virtual assistents. Heb je even geen zin om de tv aan te zetten of heb je je handen vol en wil je iets op je boodschappenlijstje zetten? Dan kan zo virtual assistent goed van pas komen. De ontwikkelingen rond voice search gaan hard. Het wordt dan ook steeds belangrijker als het gaat om de bruikbaarheid van je website. Als je iets wilt weten van de virtual assistent, doorzoekt deze Google en vertelt jou het antwoord. Wil je bijvoorbeeld het dichtstbijzijnde online marketingbureau weten, dan kijkt de virtual assistent voor jou op Google en geeft je het antwoord. Je kunt hier met je website op inspelen door vragen met wie, wat, waar, hoe etc. op je website beantwoord te hebben. Hierdoor is de kans groter dat je website ook door de virtual assistents gevonden wordt.
Ons advies is om vandaag nog te beginnen met de bruikbaarheid van jouw website te verbeteren, daarom geven we je alvast een paar tips:
• Schrijf geen ellenlange teksten, maar maak de content scanbaar en overzichtelijk. Je kunt dit doen door gebruik te maken van witregels en houd zinnen kort en krachtig. Gebruik ook tussenkoppen en actieve woorden.
• Communiceer de voordelen voor de klant op een begrijpelijke en aantrekkelijke manier.
• Gebruik niet te veel vakjargon, mix technische en creatieve informatie. Bedenk voor welke leeftijdscategorie en welk denkniveau je schrijft.
Wil je graag zo snel mogelijk aan de slag om de bruikbaarheid van jouw website te verbeteren, maar kun je hierbij wel wat hulp gebruiken? Wij helpen jou graag verder! Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!