Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Wij merken dat er vaak een keuze wordt gemaakt tussen investeren in online adverteren (SEA) of zoekmachine optimalisatie (SEO). Dat is zonde! Uit de praktijk blijkt dat een combinatie van beide de beste resultaten kan garanderen. Natuurlijk begrijpen wij als geen ander dat er een flink budget nodig is om zowel SEA én SEO toe te passen. Zeker als je dat laatste door een online marketing bureau laat uitvoeren. Er zijn talloze online cursussen die je leren hoe je SEA of SEO voor jouw bedrijf in kunt zetten. Heb je zelf de ervaring niet of gewoon wat extra hulp nodig, laat je dan adviseren door een online marketing specialist. Ben je wel toe aan de volgende stap? Dan vertel ik je graag hoe jij SEA en SEO zo optimaal mogelijk kunt inzetten!
Beide opties hebben de mogelijkheid om de resultaten inzichtelijk te maken. Zorg ervoor dat jouw doelen in Google Ads en Google Analytics goed ingesteld zijn. Wanneer je gebruik maakt van beide, dan kun je deze ook aan elkaar koppelen. Het optimaliseren van je online advertenties kan via Google Ads. Het inzien van zowel de resultaten van de online advertenties als van de zoekmachine optimalisatie kun je in Google Analytics terugvinden, mits deze aan elkaar gekoppeld zijn én je de juiste doelen ingesteld hebt.
Zie je dat bepaalde advertenties of misschien wel zoekwoorden veel bezoekers trekken of veel conversies realiseren. Zorg ervoor dat je je hier dan ook op richt in de zoekmachine optimalisatie. In Google Search Console kun je zien via welke organische zoektermen gebruikers op jouw website terecht zijn gekomen. Kies de zoekwoorden waar het meest op gezocht wordt en breid daarmee je Google Ads campagnes uit.
Ga je voor het eerst starten met SEO en SEA? Start dan met een zoekwoordenonderzoek. Een zoekwoorden analyse is de activiteit waarbij je gebruikmakend van verschillende tools alle relevante zoektermen achterhaalt. Relevante zoekopdrachten zijn de zoektermen die klanten gebruiken in Google om producten of diensten van jouw bedrijf te zoeken. Dit zoekwoordenonderzoek is gebaseerd op jouw website en gerelateerde zoekopdrachten. Via een handige tool in Google Ads (zoekwoordplanner) kun je bekijken hoeveel er maandelijks op de door jou gekozen zoekwoorden gezocht wordt en wat de concurrentie hierop is. Google geeft ook andere opties aan waar je zelf misschien nog niet aan gedacht hebt. Kies voor een combinatie van short- en longtail-zoekwoorden en verwerk deze in zowel SEA als SEO.
Google Ads werkt met een zogenoemde kwaliteitsscore. De kwaliteitsscore wordt gebaseerd op de ervaring op de bestemmingspagina, relevantie van de advertenties, de verwachte CTR (click through rate) en de gemiddelde kwaliteitsscore. Waar je zelf op kunt letten om deze score zo hoog mogelijk te houden:
Wanneer je aan deze punten voldoet kun je minder kosten per klik realiseren voor je advertentie, maar wel hoog in de zoekresultaten van Google terecht komen. In het voorbeeld zie je rechts drie kolommen. De eerste geeft de kwaliteitsscore weer, de tweede de ervaring op de bestemmingspagina en de derde de advertentie relevantie. Vallen de resultaten je tegen? Dan is er werk aan de winkel!
Heeft de bestemmingspagina van jouw website een sterke titel en meta omschrijving? Dan is de kans groot dat de organische doorklikratio van die pagina hoog is. Is dit niet het geval? Kijk dan eens naar de advertenties in Google Ads die een hoge CTR hebben en pas die titels en omschrijvingen ook toe in de metagegevens van jouw website. Maak verschillende advertenties aan om te testen welke titels en omschrijvingen het beste werken. Gebruik de resultaten hiervan voor het optimaliseren van de titels en meta omschrijvingen.
Via Google Search Console kun je een rapport uitdraaien die de CTR per pagina aangeeft. Start met de pagina’s met een gemiddeld lage CTR. Hierdoor kun je beter meten of de aanpassingen die je doet effect hebben.
Door zowel SEA als SEO in te zetten, kun je dus het beste resultaat behalen. Succes met het toepassen van deze tips en tricks!
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!