Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Bij content voor een bedrijf wordt er vaak gedacht aan teksten voor op een website of webshop. Wist je dat er zoveel meer content bestaat dan dat? Denk hierbij aan foto's, video's, podcasts en nog veel meer. Ik kan me voorstellen dat je voor jouw bedrijf niet veel verschillende content plaatst. Dit hangt sterk af van het soort bedrijf dat je hebt, wat het doel is van jouw bedrijf, welke producten of diensten je aanbiedt en wederom nog veel meer. Dit is daarom ook geen blog waar ik je vertel welke content geschikt is voor jouw bedrijf of hoe je dit het beste kunt toepassen, maar een blog over de verschillende content-trends die we verwachten te zien in 2023. Je bepaalt zelf welke trends voor jou interessant zijn en speelt hierop in. Geen idee wat past bij jouw bedrijf of hoe je de content het beste kunt inzetten? Neem dan contact op, ik help je hier graag bij.
Het maakt niet uit welke content je maakt en je jouw (potentiële) klanten aanbiedt, houd altijd rekening met de klantreis. Kijk niet alleen naar de fase waarin de (potentiële) klant zich bevindt, maar ook naar het moment waarop je de content aanbiedt. Denk hierbij aan seizoensproducten en wat er zich op dat moment om een consument afspeelt.
Hier zijn verschillende meningen over. Het blijft altijd aftasten en hangt af van jouw bedrijf en het doel van de content. Bij bedrijf A kan het perfect werken en bij klant B kost het te veel moeite om de resultaten te behalen. Het ene platform blijft daarom voor jou relevanter dan het ander, het kan ook dat met de tijd je doelgroep verplaatst in de klantreis of zelfs van platform. Hierdoor ben jij bijna verplicht om mee te gaan met die beweging en gebruik te maken van andere platformen om jouw content te delen en je content op de doelgroep aan te passen.
Uit onderzoek blijkt ook dat content zonder links ‘zero-click-content' het beste werkt in de algoritmes van social media. Het is daarom belangrijk dat je op zichzelf staande content kunt maken. Hiermee bereik je toch jouw doelgroep én is het algoritme van social media fan van jouw content. Dit kun je bijvoorbeeld bereiken met het maken van video's. Dit maakt het allemaal wel lastig om het effect en de resultaten van deze content te meten. Maar als het ECHT goede content is, dan weet die potentiële klant de weg naar jouw website sowieso wel te vinden.
Ja, TikTok. We kunnen dit platform niet vaak genoeg benoemen. Eerder schreef ik al een blog over het inzetten van TikTok B2B, maar wederom blijkt dat TikTok ook in 2023 gaat groeien. Van oorsprong is dit een entertainment platform, waar je korte video's deelt om anderen te entertainen. De laatste maanden zien we hier een duidelijk zichtbare verschuiving in en wordt het platform ook gebruikt om diensten en producten aan te bieden. Ook Designpro heeft de stap genomen, wanneer maak jij een account aan?
Een kreet die je wellicht wel eens voorbij hebt horen komen. Ook zorgen de platformen voor directe sales. Waar je vroeger echt nog moest bellen of mailen, kun je nu een zogenoemde DM (Direct Message) sturen en contact krijgen met jouw potentiële klant. Hierdoor verkort je de verkoopfunnel en is de mogelijkheid om contact op te nemen een stuk laagdrempeliger.
Wie luistert ze niet. Zelf luister ik verschillende podcasts, de een heel informatief, de ander gaat precies nergens over. Heerlijk voor tijdens het wandelen of koken. Ook de populariteit hiervan blijft groeien. Is dit relevant voor jouw bedrijf en kun je echt een bijdrage leveren, dan zeg ik zeker doen! Maak er genoeg tijd voor, want het klinkt misschien heel simpel: even wat inspreken, maar het editen kost heel veel tijd. Zeker als je hier nog weinig verstand van hebt.
Inspelen op alle trends hoeft echt niet, nogmaals; kijk naar wat er past bij jouw bedrijf en speel hierop in. Weet je niet hoe? Ik kijk graag met je mee welke content bij jou past, samen bepalen we de contentstrategie en zo kun je snel aan de slag.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - ​​​​​​Onder druk de Beste!