Het design van je website is het eerste wat je websitebezoeker ziet op jouw website. Wat zijn de kleuren en hoe is de website ingericht? Dit zorgt voor de eerste indruk die je jouw websitebezoeker geeft. Zoals je misschien wel weet is een eerste indruk heel belangrijk. Denk bijvoorbeeld aan de eerste indruk die je krijgt van bijvoorbeeld een restaurant. Denk je gelijk als je binnenloopt: wow? Of valt het tegen als je binnenloopt? Als het je tegenvalt, is er voor het restaurant werk aan de winkel, want de kans dat jij daarna nog terugkomt, is een stuk kleiner. Hetzelfde geldt voor een website. Is jouw websitebezoeker gelijk enthousiast over het design? Dan wordt diegene nieuwsgierig naar de inhoud. Als de bezoeker de website niet mooi vindt, is de kans groot dat diegene de website verlaat. Webdesign is daarom een belangrijk onderdeel van een website. Hierin moet je ook echt meegaan met de tijd. Een ouderwets webdesign is ook niet wat je wilt. Wij vertellen je daarom de webdesign trends waar jij op dit moment rekening mee moet houden!
Neem afscheid van de beeldvullende afbeelding op de homepagina
Een beeldvullende afbeelding op de homepagina kan zeker een goede binnenkomer zijn. Het hangt alleen heel erg van het doel af. Eigenlijk wil je gelijk laten zien wat jouw bedrijf doet. Misschien kun je dit al gelijk met één afbeelding doen, maar moet de websitebezoekers eerst 10 seconden scrollen en lezen om erachter te komen wat jouw bedrijf doet, is dit geen goede zaak. De kans is groot dat je je bezoeker hierdoor kwijtraakt. We hebben tegenwoordig eenmaal geen geduld meer. Begin voor de gebruiksvriendelijk van je website gelijk met de boodschap die je de bezoeker wilt geven. Wat heb je de bezoeker te bieden, hoe doe je dat en wie ben je? Dit wordt steeds belangrijker, waardoor de beeldvullende afbeeldingen op homepagina's steeds minder gebruikt worden.