Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
In Juni 2020, tijdens de Worldwide Developers Conference, kondigde Apple de iOS14 update aan. Apple gaf met deze update aan dat zij de privacy van gebruikers wilden verbeteren door de tracking mogelijkheden binnen verschillende apps te beperken. Je kunt je natuurlijk voorstellen dat dit voor bedrijven die veel online adverteren een grote schok was. Online marketing wordt door deze update een stuk minder effectief met name voor bedrijven als Facebook en LinkedIn. Eerder schreven we al over de gevolgen van de nieuwe update, in dit artikel vertellen we je meer over deze update en wat je zelf kunt doen tegen de iOS14 update om alsnog jouw advertenties te laten werken.
Met de iOS14 update kondigde Apple aan de privacy van gebruikers te verbeteren met de uitrol van de App Tracking Transparency update. Dit betekent dat elke gebruiker na uitrol van deze update handmatig toestemming moet geven voor tracking mogelijkheden binnen verschillende apps. Misschien heb je zelf een iPhone en heb je deze pop up wel eens voorbij zien komen. Je kunt je voorstellen dat social advertising een stuk minder effectief wordt doordat veel gebruikers niet akkoord gaan met deze tracking mogelijkheid en er veel data verloren gaat.
Dit heeft natuurlijk een grote impact op bedrijven die veel adverteren via social media. Social advertising wordt beperkt doordat iPhone gebruikers nu zelf kiezen of zij gegevens delen met het platform. Hierdoor kunnen bedrijven niet inzien of deze gebruikers op hun advertentie klikken en kunnen deze niet teruggehaald worden door middel van retargeting. Het gevolg is dat doelgroepen minder nauwkeurig zijn, er minder data beschikbaar is voor duidelijke resultaten en hierdoor social advertising minder effectief is geworden. Gelukkig zijn er zelf een aantal stappen die je kunt nemen om deze update tegen te gaan en jouw marketing alsnog effectief te maken.
We kunnen ons voorstellen dat je even niet weet wat je moet doen tegen deze update. Daarom hebben we een aantal praktische tips voor je op een rijtje gezet zodat jij alsnog je marketing zo effectief mogelijk maakt.
Bekijk hoe groot de impact van deze update op je bedrijf is door het iOS aandeel van je doelgroepen te achterhalen. Filter in Google analytics het iOS aandeel van je gebruikers en ontdek hoeveel klanten daadwerkelijk gebruik maken van een apparaat van Apple.
Wanneer je als bedrijf veel aan social advertising doet via Facebook is deze stap essentieel. Door je domein te verifiëren bij Facebook koppelt Facebook jouw domein aan de business manager en weet zo welk domein bij welke business manager hoort. Dit is gemakkelijk zelf te doen door de stappen te doorlopen in je Facebook Business manager.
Facebook kwam al snel met een omweg om de iOS14 update te omzeilen door data voortaan niet meer via de cookies bij te houden maar via de Facebook conversion API. Deze API kun je koppelen aan jouw website om alsnog veel data te tracken. Deze API is een alternatief op de Facebook pixel en maakt het mogelijk conversie data naar je Facebook business manager te sturen zonder dat een iOS update hier invloed op heeft. Dit komt omdat de API data verstuurt vanuit jouw eigen server en niet meer vanuit de browser.
Je kunt momenteel 8 standaardgebeurtenissen of aangepaste conversies aanmaken voor campagneoptimalisatie in je Facebook business manager. Configureer de 8 belangrijkste voor jouw organisatie en zorg dat je de juiste data ontvangt.
Heb je hulp of advies nodig met het omzeilen van de iOS14 update? Of wil je meer weten over het instellen van de Facebook conversion API om jouw online marketing via social media weer zo effectief mogelijk te maken? Designpro kan je hierbij helpen door samen naar jouw situatie te kijken en je te helpen met het optimaliseren van jouw online marketing activiteiten via social media. Neem contact op met Designpro en zorg ervoor dat jouw advertenties weer het gewenste effect creëren ondanks de iOS14 update.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!