Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
De perfecte Social Media post. Dat willen we natuurlijk allemaal, maar hoe doe je dat? Wat wil je bereiken? Meer volgers, genoeg bereik en de likes? Het is lastig, maar niet onmogelijk. Geef het zijn tijd, werk hard en niets is onmogelijk. Wat je daarvoor nodig hebt, zal ik je zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Ik ga je tips geven en hopelijk steek je er aan het eind iets van op.
Om te beginnen moet je goed weten wie je doelgroep is. Waar liggen hun interesses, wat is hun leeftijd en wat zouden zij nou echt willen weten? Als je hier een beeld bij hebt gekregen kunnen we verder.
Het kennen van je doelgroep is belangrijk, omdat zij degene zijn die jou willen volgen. Luister naar je doelgroep. Let bijvoorbeeld op de posts die het vaakst worden gedeeld. Deze post vindt jouw doelgroep het interessants, hier kun je verder op inspelen. Bijvoorbeeld door een titel meerdere malen te gebruiken. Zorg dat mensen gelijk kunnen herkennen dat het jouw insta post is, dan willen ze deze gelijk bekijken. Maak bijvoorbeeld een serie van “elke maand een nieuwe life hack”.
Wanneer mensen op Social Media zitten, scrollen ze heel snel door alle posts heen. Daarom is beeld één van de belangrijkste dingen van je Social Media post. Wanneer jouw beeld er goed uitziet gaan mensen terug om te kijken waar het over gaat. Wanneer ze bij jouw post zijn beland gaan we naar stap 2: content.
Als mensen je post gaan bekijken zien ze in eerste instantie beeld, maar wat zou men willen, wanneer ze beeld zien? Ze willen content. Het beeld uitleggen, dat is belangrijk. Vaak denken bedrijven of anderen achter Social Media dat je jouw tekst zo kort mogelijk moet houden. Dat is helemaal niet waar. Jouw post mag best een klein verhaaltje zijn, let dan wel op; begin bij de clue. De clue moet bovenaan staan. Normaal plaats je juist de clue van het verhaal onderaan, maar in een Social Media bericht doen we dat niet. Dit komt omdat mensen op Social Media gelijk willen weten wat er in de tekst te lezen valt. Wanneer ze dat niet zien, scrollen ze verder en wanneer wel dan denken ze; leuk, dit wil ik wel verder lezen. Maak dus gebruik van boeiende en interessante teksten, die kennis bieden en een rede geven voor jouw volgers om jou te blijven volgen.
Het onderbouwen van je content. Waar je op kunt letten tijdens het schrijven van je Social Media teksten is het gebruik van emoji’s en symbolen. Dit trekt aan. Als je niet zo van emoji’s houdt, dan kun je gebruik maken van symbolen.
Gebruik hashtags om je post vindbaarder te maken. Ook kun je een eigen hashtag maken, zodat mensen de hashtag kunnen gebruiken onder hun eigen post. Om goed te kunnen weten welke hashtags je moet gebruiken, zoek je iemand op die jou zou kunnen volgen. Bekijk welke hashtags deze persoon gebuikt. Hashtags gebruiken we niet alleen bij Instagram, je kan bij elk Social Media platform hashtags gebruiken.
Zo zijn er nog een paar voorbeelden om meer te geven aan jouw Social Media post:
De doelgroep achter Social Media is op elk platform anders. De leeftijd van een Facebookgebruiker verschilt bijvoorbeeld met de leeftijd van een Instagrammer. Op Facebook is het net een tikkeltje zakelijker dan op Instagram. Hier kun je rekening mee houden, door bijvoorbeeld andere teksten onder de post te zetten. Je kunt ook dezelfde teksten gebruiken en bij de één meer emoji’s te plaatsten. Ook zou het gebruik van de u-vorm en de je-vorm een verschil kunnen maken. Het ligt er net aan hoe jij jouw doelgroep wilt aanspreken.
Een kleine leuke stap 5 is: blijf up to date. Gebruik het nieuws voor jouw Social Media post. Een voorbeeld is koningsdag. Bijna elk bedrijf maakt een koningsdag post. Zo kun je op veel meer onderwerpen inspelen. Zoals:
Ik hoop dat je wat hebt opgestoken van deze blog en dat je het beste uit je Social Media post gaat halen.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!