Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Vroeger toen je op je fiets moest stappen of misschien wel met de auto op pad moest om naar de winkel te gaan. Die bank kopen, een boterham voor je ontbijt of de perfecte outfit voor op kantoor. Je moest echt naar buiten! Nu open ik, de hedendaagse consument, mijn laptop, of klik ik simpelweg door een aantal webshops op mijn telefoon. Ik Google naar een mooie bank, bestel mijn boodschappen online en mijn lievelingsboetiek levert die toffe blouse thuis. En dat doe ik gewoon vanaf kantoor, in de trein of als ik toch sta te wachten op mijn lift op de carpoolplaats.
Kopen via de webshops van vandaag kost veel minder tijd dan daadwerkelijk naar een winkel fietsen. En dat is fijn, want zo bestel ik vandaag wat ik morgen nodig heb!
Maar wat betekent dit voor de webshops? De online bestellingen groeien met de dag en steeds meer branches positioneren zich op het web. Dit betekent meer en meer onlineconcurrentie voor webwinkels. De combinatie van het gemak waarmee ik online bestel en het groeiende aanbod, maakt mij als consument kritisch, ongeduldig en gehaast. Dus jouw webshop moet dan mijn aandacht zien te trekken, langer dan 5 seconden vast zien te houden en mij overtuigen van een aankoop. Immers ben ik altijd maar een klik of 2, 3 verwijderd van de concurrent.
Graag vertel ik jou hoe jij jouw salespagina optimaliseert. Hoe je van mij, en de rest van Nederland, een klant maakt.
Een salespagina is eigenlijk een aanbiedingspagina. Vaak wordt deze pagina gebruikt om bestaande klanten een loyaliteitsaanbieding aan te bieden, nieuwe klanten te trekken door een welkomstaanbieding te geven of via de mail mensen op de hoogte te stellen van de aanbieding. De pagina biedt dus een service of product aan tegen een aanbiedingsprijs, meer niet. Nou ja, het doet wel meer, maar het doel is dit ene product te verkopen!
Het eerste wat de pagina moet doen, is zorgen dat de pagina de aandacht van de bezoeker trekt. Zoals gezegd, zijn potentiële aanbiedingskopers snel afgeleid en hebben we maar weinig tijd. Immers open ik de specifieke pagina misschien wel terwijl ik overstap op de volgende trein, of wanneer ik in mijn pan met macaroni roer. Hoe trek je aandacht? Denk aan video’s, bewegende onderdelen of een pakkende kop. Je mag hiermee zo creatief losgaan als jij wil.
“Een aftelklok werkt ook altijd goed! Laat mij zien hoe lang ik nog gebruik kan maken van jouw aanbieding of hoeveel stuks er nog over zijn! Mensen willen van nature graag meedoen en zijn als de dood om iets te missen.”
Houd 1 doel voor ogen: het verkopen van de aanbieding. Haal alles wat afleidt van dit doel weg. De menubalk? Weg! Als je die laat staan, klik ik misschien wel even door naar jouw collectie, ik ben immers toch nieuwsgierig, en ben ik afgeleid! Ik heb dan namelijk meer keuze dan alleen de aanbieding en dan mis je jouw doel. Prijzen en certificaten die betrekking hebben op andere services of producten dan dit ene product van de aanbieding? Weg! Houd de pagina rustig, deze pagina hoeft geen kers op de taart te zijn qua design!
Oké. En nu? Hoe ziet de inhoud van de pagina eruit? Na jouw aandachtrekkende video, ben ik nieuwsgierig naar wat jij mij nu precies te bieden hebt. Wat kan jouw product/ dienst, zodat ik niet zonder kan? Vertel het mij en benoem cijfers en feiten, neem mij mee in het verhaal en vorm een onomstotelijk probleem.
Als ik jou wil overtuigen van de noodzaak van SEO, zal ik je vertellen hoeveel potentiële klanten je dagelijks misloopt en hoeveel bezoekers jouw website zou kúnnen hebben. Ik zou je ook kunnen vertellen hoeveel concurrenten er zijn die hier wél werk van maken. Maar ik zou je natuurlijk ook geruststellen, ik wil je immers ook niet wegjagen. Dit is dan ook het moment om de oplossing aan te bieden: jouw dienst/ product. Vertel mij, en al jouw bezoekers, waarom jouw product dé oplossing is.
Tot zover was het jouw verhaal. Maar mij overtuig je alleen met bewijs. Bewijs hoe goed jouw product is met recensies van klanten. Voeg ook verhalen van tevreden klanten toe. Het liefst zie ik ook nog een foto van de tevreden klanten willen zien, waardoor ik ook een persoonlijk betrokken gevoel krijg en het bewijs realistischer is.
Doordat jij een soort online monoloog vertelt op deze salespagina, moet je mij direct overtuigen. Probeer mijn mogelijke twijfels weg te nemen door hier oplossingen en uitleg voor te geven, nog voordat ik ze zelf bedacht heb.
En wat nu als ik toch, na alle uitleg en bewijzen, iets wil vragen? Als ik advies nodig heb, of gewoon meer wil weten? Dan wil ik natuurlijk nog wel een optie om contact op te nemen, alvorens ik overga tot een aankoop. Hoewel de wereld, zeker de webshop wereld, steeds efficiënter wordt, spreken mensen toch het liefste met mensen. Dus doe eens gek en voeg een foto van jou met jouw mail of telefoonnummer toe aan de pagina! Zo weet ik bij wie ik terecht kan met vragen. Hierdoor wordt de drempel om ook daadwerkelijk contact op te nemen kleiner.
Kopen, klikken, gaan, bestellen, aanschaffen, winkelen, bemachtigen!
Nu je jouw product/ dienst netjes hebt gepresenteerd door aandacht te trekken, mij te overtuigen van de noodzaak van mijn aankoop en je mij het laatste zetje hebt gegeven met de ervaringen van anderen, wil ik KOPEN!
Nu zoek ik de makkelijkste weg om jouw product te kopen. Dus verwijs niet door naar een productpagina, waardoor ik nog meer informatie tegen kom, afgeleid kan raken of het allemaal lang vindt duren. Zorg voor een goede CTA-button. “Koop nu” is heel effectief maar iets vriendelijker mag ook “Ja, ik wil graag een…” of verzin iets creatiefs dat bij jouw product past!
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!