slideshow cover gray slideshow cover gray
Ga terug
DesignPro-KristelvanDijk-12
Anna
7 augustus 2019
5 min. lees plezier
Designpro.nl

Zelf een salespagina maken voor meer verkopen 

Vroeger toen je op je fiets moest stappen of misschien wel met de auto op pad moest om naar de winkel te gaan. Die bank kopen, een boterham voor je ontbijt of de perfecte outfit voor op kantoor. Je moest echt naar buiten!  Nu open ik, de hedendaagse consument, mijn laptop, of klik ik simpelweg door een aantal webshops op mijn telefoon. Ik Google naar een mooie bank, bestel mijn boodschappen online en mijn lievelingsboetiek levert die toffe blouse thuis. En dat doe ik gewoon vanaf kantoor, in de trein of als ik toch sta te wachten op mijn lift op de carpoolplaats.  

Kopen via de webshops van vandaag kost veel minder tijd dan daadwerkelijk naar een winkel fietsen. En dat is fijn, want zo bestel ik vandaag wat ik morgen nodig heb! 

Maar wat betekent dit voor de webshops? De online bestellingen groeien met de dag en steeds meer branches positioneren zich op het web. Dit betekent meer en meer onlineconcurrentie voor webwinkels. De combinatie van het gemak waarmee ik online bestel en het groeiende aanbod, maakt mij als consument kritisch, ongeduldig en gehaast. Dus jouw webshop moet dan mijn aandacht zien te trekken, langer dan 5 seconden vast zien te houden en mij overtuigen van een aankoop. Immers ben ik altijd maar een klik of 2, 3 verwijderd van de concurrent. 

Graag vertel ik jou hoe jij jouw salespagina optimaliseert. Hoe je van mij, en de rest van Nederland, een klant maakt. 

De salespagina voor meer verkoop 

Een salespagina is eigenlijk een aanbiedingspagina. Vaak wordt deze pagina gebruikt om bestaande klanten een loyaliteitsaanbieding aan te bieden, nieuwe klanten te trekken door een welkomstaanbieding te geven of via de mail mensen op de hoogte te stellen van de aanbieding. De pagina biedt dus een service of product aan tegen een aanbiedingsprijs, meer niet. Nou ja, het doet wel meer, maar het doel is dit ene product te verkopen!  

Aandacht trekkerij 

Het eerste wat de pagina moet doen, is zorgen dat de pagina de aandacht van de bezoeker trekt. Zoals gezegd, zijn potentiële aanbiedingskopers snel afgeleid en hebben we maar weinig tijd. Immers open ik de specifieke pagina misschien wel terwijl ik overstap op de volgende trein, of wanneer ik in mijn pan met macaroni roer. Hoe trek je aandacht? Denk aan video’s, bewegende onderdelen of een pakkende kop. Je mag hiermee zo creatief losgaan als jij wil.  

“Een aftelklok werkt ook altijd goed! Laat mij zien hoe lang ik nog gebruik kan maken van jouw aanbieding of hoeveel stuks er nog over zijn!  Mensen willen van nature graag meedoen en zijn als de dood om iets te missen.” 

Tunnelvisie, het mag deze keer 

Houd 1 doel voor ogen: het verkopen van de aanbieding. Haal alles wat afleidt van dit doel weg. De menubalk? Weg! Als je die laat staan, klik ik misschien wel even door naar jouw collectie, ik ben immers toch nieuwsgierig, en ben ik afgeleid! Ik heb dan namelijk meer keuze dan alleen de aanbieding en dan mis je jouw doel. Prijzen en certificaten die betrekking hebben op andere services of producten dan dit ene product van de aanbieding? Weg! Houd de pagina rustig, deze pagina hoeft geen kers op de taart te zijn qua design!  

Maak het probleem duidelijk (een beetje bang maken mag) 

Oké. En nu? Hoe ziet de inhoud van de pagina eruit? Na jouw aandachtrekkende video, ben ik nieuwsgierig naar wat jij mij nu precies te bieden hebt. Wat kan jouw product/ dienst, zodat ik niet zonder kan? Vertel het mij en benoem cijfers en feiten, neem mij mee in het verhaal en vorm een onomstotelijk probleem.  

Het gehele verhaal moet een probleem – oplossing – bewijs structuur krijgen 

Als ik jou wil overtuigen van de noodzaak van SEO, zal ik je vertellen hoeveel potentiële klanten je dagelijks misloopt en hoeveel bezoekers jouw website zou kúnnen hebben. Ik zou je ook kunnen vertellen hoeveel concurrenten er zijn die hier wél werk van maken. Maar ik zou je natuurlijk ook geruststellen, ik wil je immers ook niet wegjagen. Dit is dan ook het moment om de oplossing aan te bieden: jouw dienst/ product. Vertel mij, en al jouw bezoekers, waarom jouw product dé oplossing is. 

Tot zover was het jouw verhaal. Maar mij overtuig je alleen met bewijs. Bewijs hoe goed jouw product is met recensies van klanten. Voeg ook verhalen van tevreden klanten toe. Het liefst zie ik ook nog een foto van de tevreden klanten willen zien, waardoor ik ook een persoonlijk betrokken gevoel krijg en het bewijs realistischer is.  

Doordat jij een soort online monoloog vertelt op deze salespagina, moet je mij direct overtuigen. Probeer mijn mogelijke twijfels weg te nemen door hier oplossingen en uitleg voor te geven, nog voordat ik ze zelf bedacht heb. 

Een vraag speciaal voor jou 

En wat nu als ik toch, na alle uitleg en bewijzen, iets wil vragen? Als ik advies nodig heb, of gewoon meer wil weten? Dan wil ik natuurlijk nog wel een optie om contact op te nemen, alvorens ik overga tot een aankoop. Hoewel de wereld, zeker de webshop wereld, steeds efficiënter wordt, spreken mensen toch het liefste met mensen. Dus doe eens gek en voeg een foto van jou met jouw mail of telefoonnummer toe aan de pagina! Zo weet ik bij wie ik terecht kan met vragen. Hierdoor wordt de drempel om ook daadwerkelijk contact op te nemen kleiner. 

Kopen, klikken, gaan, bestellen, aanschaffen, winkelen, bemachtigen!   

Nu je jouw product/ dienst netjes hebt gepresenteerd door aandacht te trekken, mij te overtuigen van de noodzaak van mijn aankoop en je mij het laatste zetje hebt gegeven met de ervaringen van anderen, wil ik KOPEN! 

Nu zoek ik de makkelijkste weg om jouw product te kopen. Dus verwijs niet door naar een productpagina, waardoor ik nog meer informatie tegen kom, afgeleid kan raken of het allemaal lang vindt duren. Zorg voor een goede CTA-button. “Koop nu” is heel effectief maar iets vriendelijker mag ook “Ja, ik wil graag een…” of verzin iets creatiefs dat bij jouw product past! 

Contact opnemen
Liever gewoon bellen?
Contactformulier
Relevante blog(s)

Aanvragen

Nooit meer wat missen? Aanmelden nieuwsbrief
Tekst Certificeringen

Verstand van wat we doen

Bekijk onze certificeringen

Designpro.nl logo
Designpro.nl
designpro-is-google-partner
Google partner

Google partner

Meer info
designpro-specialist-in-bing-ads
Bing ads accredited profesional

Bing ads accredited profesional

Meer info
leadinfo-logo
Leadinfo Partner

Leadinfo Partner

Meer info
downloadbelco-logo
Belco Partner

Belco Partner

Meer info
mollie-logo
Mollie Partner

Mollie Partner

Meer info
microsoft365-logo
Microsoft 365 Partner

Microsoft 365 Partner

Meer info
spotler_logo
Spotler

Spotler

Meer info

Wat zeggen onze klanten over Designpro

Bekijk onze recensies en hun project!

shutterstock_641138056
shutterstock_1416483638
shutterstock_355428872
  • 25 jaar Actief op het web
  • 2250 + Klanten gingen u voor
  • 6200 + Websites gerealiseerd
Informatie aanvragen

© 2022 Designpro.nl | Alle rechten voorbehouden

Powered by Dynacontent, het CMS systeem van Designpro

Stel hier je vraag!

Of neem contact met ons op via: