Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Er is weer een nieuwe versie van Google Search Console, namelijk Search Console Insights Beta. Eerder schreven we al een blog over Google Search Console en over hoe je Google Search Console kunt gebruiken voor jouw website. Vandaag gaan we het dus hebben over de nieuwe versie van dit platform en welke mogelijkheden dit biedt. Google zegt hier zelf het volgende over: ‘Een makkelijkere manier om inzicht te krijgen in hoe je content lezers aanspreekt.'. Volgens hen kun je dat doen door:
Contentmakers voorzien van de gegevens die ze nodig hebben om weloverwogen beslissingen te nemen en hun content verbeteren.
Met Search Console Insights kun je je focussen op het maken van content met een snel, inzichtelijk overzicht.
Op het eerste oog klinkt dit erg goed, laat ik je verder meenemen in de mogelijkheden en tips over hoe je jouw website kunt verbeteren met deze nieuwe versie.
Met gebruik van gegevens uit Google Search Console als Google Analytics, wordt er een handig overzicht gemaakt. Hiermee moet het voor contentmakers gemakkelijker worden om de website of webshop te optimaliseren en in te spelen op de behoefte van de (potentiële) klant.
Wanneer je een website of webshop hebt dan is het handig om gebruik te maken van verschillende Google Tools. Hiermee kun je namelijk gemakkelijk bijhouden wat de resultaten van jouw site zijn en de data gebruiken om deze te optimaliseren. Google Analytics wordt vaak het eerst ingezet, terwijl tools als Google Search Console je ook veel kunnen vertellen. Heb jij een geverifieerd Google Search Console-property, dan kun je gebruik maken van Google Search Console Insights. Koppel je dit met jouw Google Analytics account, dan krijg je nog veel meer en betere inzichten in je content.
Zoals gezegd, de tool is voor iedereen toegankelijk, maar hoe krijg je hier nu toegang toe? Wanneer je al een account van Google Search Console hebt, dan heb je eigenlijk automatisch toegang tot de nieuwe mogelijkheden. Wanneer je bent ingelogd, kun je via de volgende manieren bij het Insights gedeelte terecht komen:
Wanneer je op de overzichtspagina bent kun je boven aan Search Console Insights selecteren.
Wanneer je gebruik maakt van de app kun je in het accountmenu Search Console Insights selecteren (op dit moment is dit alleen nog mogelijk in de IOS-versie).
Open de functie via de zoekresultaten in Google Search Console.
Via Google Search Console kun je natuurlijk al zien welke pagina's goed presteren en vind je zoekwoorden waar jouw doelgroep veel op zoekt, waar jouw pagina getoond wordt en waar er nog weinig naar jouw pagina doorgeklikt wordt. Met de nieuwe mogelijkheden die deze tool biedt, kun je voor jezelf de volgende vragen beantwoorden:
Welke content op mijn website presteert het beste?
Hoe presteert de content die ik onlangs geplaatst heb (nieuwe content)?
Op welke manier zoeken Google-zoekers?
Welke Google-zoekers zoeken voordat ze mijn content bekijken?
Welke pagina's verwijzen Google-gebruikers door naar mijn website of webshop en dus content?
Wanneer je deze vragen voor jezelf beantwoord hebt, kun je de content die op jouw website of webshop staat blijven optimaliseren en zo steeds beter laten presteren. Weet je niet goed hoe? Neem dan contact met ons op, onze specialisten helpen je graag verder.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!