Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
In het huidige digitale tijdperk, waar de concurrentie slechts een muisklik verwijderd is, speelt vertrouwen een belangrijke rol. Bedrijven hebben de verantwoordelijkheid om authentieke en betrouwbare relaties met hun klanten op te bouwen. Eén van de meest zichtbare en invloedrijke elementen in dit vertrouwen zijn online reviews. Deze directe feedback van klanten biedt een ongefilterd venster op de kwaliteit en betrouwbaarheid van producten en diensten. Laten we dieper ingaan op het belang van deze reviews en hoe je als bedrijf hier proactief op kunt inspelen.
In een wereld die steeds meer digitaliseert, vormen online reviews vaak de eerste kennismaking van een potentiële klant met een product of dienst. Deze beoordelingen hebben de kracht om iemands perceptie binnen slechts enkele seconden te vormen. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 90% van de consumenten online reviews leest voordat ze een lokaal bedrijf bezoeken. Op dat moment kan een reeks positieve beoordelingen doorslaggevend zijn voor hun koopbeslissingen.
Het internet zit vol informatie, en niet alles is even betrouwbaar. Daarom zoeken consumenten naar authentieke indicatoren die de geloofwaardigheid van een betrouw bevestigen. Beoordelingen, met name die welke gedetailleerde ervaringen beschrijven, dienen als sociale bewijzen. Ze bevestigen dat andere klanten een product of dienst hebben geprobeerd en er tevreden over waren. Dit sociale bewijs helpt potentiële klanten over de streep te trekken.
Reputatiemanagement is niet langer een kwestie van alleen maar ‘brandjes blussen’. In plaats van te reageren op negatieve feedback, omvat modern reputatiemanagement ook het proactief bevorderen van positieve klantinteracties. Door actief te luisteren naar klantfeedback en deze feedback te gebruiken om verbeteringen door te voeren, laten bedrijven zien dat ze hun klant waarderen. Het erkennen van een probleem en het openlijk tonen van inzet voor verbetering kan op lange termijn zelfs meer klantloyaliteit opleveren.
Hoewel een reeks vijfsterrenbeoordelingen op het eerste gezicht ideaal lijkt, kan een te rooskleurig beeld soms twijfels wekken. Consumenten zijn slim. Ze begrijpen dat geen enkel bedrijf perfect is. Enkele gematigde of zelfs negatieve reviews kunnen een beeld van echtheid en transparantie geven. Bovendien bieden deze reviews bedrijven een unieke kans. Een goed afgehandelde negatieve review kan zelfs een krachtiger statement zijn dan tientallen positieve reviews. Het toont aan dat een bedrijf om zijn klanten geeft en zich inzet voor goede klantservice, zelfs als dingen niet helemaal goed gaan.
Om de voordelen van online reviews volledig te benutten, moet je als bedrijf een proactieve aanpak hanteren:
Online reviews en reputatiemanagement zijn niet langer een optionele luxe voor bedrijven, maar een noodzaak in een wereld waar vertrouwen op de voorgrond staat. Bedrijven die deze aspecten serieus nemen en er proactief mee omgaan, zullen waarschijnlijk een sterker, vertrouwenswaardiger merkimage ontwikkelen en daarmee hun zakelijke succes vergroten.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!