Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Welke doelen heb jij gesteld voor jouw bedrijf? Wil je succesvol zijn op korte termijn of lange termijn? Succesvol zijn op korte termijn klinkt natuurlijk heel aanlokkelijk, maar doelen stellen om op de lange termijn succesvol te blijven als bedrijf geeft jouw bedrijf een langere levensduur. Stel je voor, je gaat een lange avond stappen met vrienden, maar drinkt aan het begin van de avond al te veel. Grote kans dat jij de volgende dag niet meer weet wat er aan het einde van de avond gebeurd is. Door de drankjes over de avond te verdelen kun je van elk moment genieten en maak je alles mee. Dat wil je toch ook voor jouw bedrijf?
Er zijn natuurlijk veel verschillende voorbeelden die we kunnen bespreken over waarom iets op de lange termijn beter werkt dan op de korte termijn. In deze blog hebben we het over nieuwe klanten aantrekken vs. minder vertrekkende klanten en welke keuze dan op de lange termijn succesvoller is. Wat denk jij? Precies, klantbehoud maakt jouw bedrijf op lange termijn succesvoller. Het is belangrijk om als bedrijf je steeds meer te focussen op customer retention.
Als belangrijkste reden geven klanten aan dat ze niet de juiste aandacht krijgen en het gevoel hebben dat je hen niet meer belangrijk vindt. Ook verlaten klanten jouw bedrijf wanneer ze niet meer tevreden over de service zijn. Een van de grootste valkuilen van bedrijven is het aanbieden van een flinke korting aan nieuwe klanten en de huidige klanten niet ‘belonen’ voor jullie relatie en dat zij trouw zijn aan jouw bedrijf.
Daarnaast zijn er 5 redenen waarom je aandacht zou moeten besteden aan bestaande klanten:
Wel is het belangrijk om de SEO van jouw website ALTIJD up-to-date te houden. Wanneer je hier een lange tijd geen tijd of geld (indien je dit uitbesteed hebt aan een online marketing specialist) aan besteed, zul je dalen qua posities op Google. Het kan vervolgens weer een lange tijd duren voordat je je oude posities terug hebt.
Er zijn natuurlijk verschillende manieren om jouw klantenbestand te houden zoals deze nu is. Om verschillende redenen zul je zien dat er echter toch een aantal klanten zijn die jouw bedrijf toch verlaten, helaas is hier niks aan te doen. Wat kan je dan wél doen om jouw klanten te behouden?
Zeker in deze tijd is het lastig om nieuwe klanten te werven, des temeer belangrijk om je huidige klanten te behouden. Pas deze tips toe en ik weet zeker dat jouw klanten jou en jouw bedrijf meer gaan waarderen. Extra vragen? Neem dan contact met mij op!