Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Afhankelijk van het doel van jouw website of webshop, hoop je natuurlijk een pagina zo in te richten dat hij de juiste conversie oplevert. Maar wat als deze pagina nu niet doet wat jij ervan verwacht, dan baal je natuurlijk. Een goede landingspagina moet voldoen aan een paar simpele regels namelijk: hij is scanbaar, leest lekker weg én is conversiegericht. In deze blog geef ik je een aantal handige tips, zodat je snel zelf aan de slag kunt.
We weten natuurlijk allemaal waarom je deze blog leest, daarom zet ik de belangrijkste informatie bovenaan, zodat je snel deze blog kunt scannen op de punten die voor jou belangrijk zijn. Hé, nu voldoet deze blog al gelijk aan mijn eerste tip. Benieuwd waarom? Lees dan verder!
Niemand leest een hele tekst, daarom is het belangrijk om de belangrijkste informatie die je wilt delen met een bezoeker, bovenaan de pagina te zetten. Dit kan de clue van een verhaal zijn die je vervolgens verder gaat toelichten of een duidelijke call to action (CTA). Met een CTA laat je zien wat je van de bezoeker verwacht. Dit kan simpel zijn, zoals het achter laten van contactgegevens, maar ook het opvragen van een offerte is een doelgerichte actie die je van je bezoekers kunt verwachten.
Deze valt een beetje samen met het eerste punt, maar gaat meer om de koppen en structuur van een pagina. Denk hierbij aan:
Kun je deze punten afvinken, dan weet een bezoeker in 2 seconde waar de pagina overgaat en of hij op de juiste plek is. Maak je dit niet snel genoeg duidelijk, dan is de kans groot dat ze snel weer wegklikken.
Waarom zou de bezoeker jouw product moeten aanschaffen of jouw diensten moeten afnemen? Omschrijf goed wat de voordelen en het gemak zijn, wanneer ze bij jou een aankoop doen. Welke zorgen worden er weggenomen en welke problemen woorden er opgelost? Kun je die vragen beantwoorden, dan creëer je het gevoel dat de bezoeker niet meer zonder jouw product of dienst kan.
Vaak worden er bezwaren genoemd waarom een product niet aangeschaft zou moeten worden. Je verkoopt bijvoorbeeld lampen en na de bestelling dient een klant deze zelf te monteren. Een van de redenen om niet te bestellen, is omdat de klant twijfelt of hij zelf de lamp wel kan ophangen. Maar wat nu als je jouw potentiële klant ervan kan overtuigen dat hij WEL zelf die lamp kan monteren. En heeft hij hulp nodig? Dan hebben jullie natuurlijk verschillende instructievideo's klaarstaan die de klant makkelijk kan vinden. Het bezwaar: ‘Ik kan zelf geen lamp ophangen' wordt hiermee weggenomen. Dit voorbeeld kun je natuurlijk op vele andere situaties toepassen.
Het kan zijn dat je veel te vertellen hebt over jouw product of dienst, maar bepaal dan voor jezelf of dit allemaal op één pagina moet komen te staan of dat je dit beter kunt verdelen over verschillende pagina's. Met gebruik van duidelijke koppen, opsommingen etc. kan een bezoeker de tekst snel scannen en vinden waar hij naar op zoek is. Met gebruik van ankers in de tekst, kan een bezoeker makkelijk doorklikken naar het onderwerp waar hij meer over wil weten. Heb je ze bij ons al gezien?
Nu je de bezoeker van jouw website of webshop helemaal klaargestoomd hebt door het gebruik van de vorige tips, is het tijd voor de volgende stap. Is de landingspagina alleen maar informatief bedoeld, zorg dan dat je voldoende interne linkjes naar relevante onderwerpen in de tekst verwerkt. De kans is groot dat die bezoeker meer informatie wil opdoen. Wil je dat een bezoeker actie onderneemt, laat dit dan ook duidelijk weten door een CTA. Dit kan zijn: contact opnemen, een White paper downloaden, inschrijven voor een nieuwsbrief of het bestellen van een product.
Met deze tips weet ik zeker dat jij een goede landingspagina kunt opzetten. Twijfel je en wil je graag de hulp van een specialist?
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!