slideshow cover gray slideshow cover gray
Ga terug
DesignPro-KristelvanDijk-Portret 3a
Lisanne
31 mei 2023
4 min. lees plezier
Designpro.nl

Hoe maak ik een pagina die wel conversies oplevert?

Afhankelijk van het doel van jouw website of webshop, hoop je natuurlijk een pagina zo in te richten dat hij de juiste conversie oplevert. Maar wat als deze pagina nu niet doet wat jij ervan verwacht, dan baal je natuurlijk. Een goede landingspagina moet voldoen aan een paar simpele regels namelijk: hij is scanbaar, leest lekker weg én is conversiegericht. In deze blog geef ik je een aantal handige tips, zodat je snel zelf aan de slag kunt.  

Tips voor een landingspagina die converteert 

We weten natuurlijk allemaal waarom je deze blog leest, daarom zet ik de belangrijkste informatie bovenaan, zodat je snel deze blog kunt scannen op de punten die voor jou belangrijk zijn. Hé, nu voldoet deze blog al gelijk aan mijn eerste tip. Benieuwd waarom? Lees dan verder! 

  1. Belangrijkste informatie bovenaan. 
  2. De 2 seconde regel. 
  3. What is in it for them? 
  4. Negatieve punten omzetten in positieve punten: waarom wel! 
  5. Houd het simpel. 
  6. En what is next? 

Belangrijkste informatie bovenaan 

Niemand leest een hele tekst, daarom is het belangrijk om de belangrijkste informatie die je wilt delen met een bezoeker, bovenaan de pagina te zetten. Dit kan de clue van een verhaal zijn die je vervolgens verder gaat toelichten of een duidelijke call to action (CTA). Met een CTA laat je zien wat je van de bezoeker verwacht. Dit kan simpel zijn, zoals het achter laten van contactgegevens, maar ook het opvragen van een offerte is een doelgerichte actie die je van je bezoekers kunt verwachten.  

De 2 seconde regel 

Deze valt een beetje samen met het eerste punt, maar gaat meer om de koppen en structuur van een pagina. Denk hierbij aan: 

  • Titel en subtitels; 
  • En pakkende intro, een bezoeker moet getriggerd worden om verder te lezen; 
  • Een CTA, wat verwacht je van jouw bezoeker; 
  • En een afbeelding, mits deze relevant en ondersteunend is aan het verhaal. 

Kun je deze punten afvinken, dan weet een bezoeker in 2 seconde waar de pagina overgaat en of hij op de juiste plek is. Maak je dit niet snel genoeg duidelijk, dan is de kans groot dat ze snel weer wegklikken.  

What is in it for them? 

Waarom zou de bezoeker jouw product moeten aanschaffen of jouw diensten moeten afnemen? Omschrijf goed wat de voordelen en het gemak zijn, wanneer ze bij jou een aankoop doen. Welke zorgen worden er weggenomen en welke problemen woorden er opgelost? Kun je die vragen beantwoorden, dan creëer je het gevoel dat de bezoeker niet meer zonder jouw product of dienst kan. 

Negatieve punten omzetten in positieve punten: waarom wel! 

Vaak worden er bezwaren genoemd waarom een product niet aangeschaft zou moeten worden. Je verkoopt bijvoorbeeld lampen en na de bestelling dient een klant deze zelf te monteren. Een van de redenen om niet te bestellen, is omdat de klant twijfelt of hij zelf de lamp wel kan ophangen. Maar wat nu als je jouw potentiële klant ervan kan overtuigen dat hij WEL zelf die lamp kan monteren. En heeft hij hulp nodig? Dan hebben jullie natuurlijk verschillende instructievideo's klaarstaan die de klant makkelijk kan vinden. Het bezwaar: ‘Ik kan zelf geen lamp ophangen' wordt hiermee weggenomen. Dit voorbeeld kun je natuurlijk op vele andere situaties toepassen. 

Houd het simpel 

Het kan zijn dat je veel te vertellen hebt over jouw product of dienst, maar bepaal dan voor jezelf of dit allemaal op één pagina moet komen te staan of dat je dit beter kunt verdelen over verschillende pagina's. Met gebruik van duidelijke koppen, opsommingen etc. kan een bezoeker de tekst snel scannen en vinden waar hij naar op zoek is. Met gebruik van ankers in de tekst, kan een bezoeker makkelijk doorklikken naar het onderwerp waar hij meer over wil weten. Heb je ze bij ons al gezien? 

What is next? 

Nu je de bezoeker van jouw website of webshop helemaal klaargestoomd hebt door het gebruik van de vorige tips, is het tijd voor de volgende stap. Is de landingspagina alleen maar informatief bedoeld, zorg dan dat je voldoende interne linkjes naar relevante onderwerpen in de tekst verwerkt. De kans is groot dat die bezoeker meer informatie wil opdoen. Wil je dat een bezoeker actie onderneemt, laat dit dan ook duidelijk weten door een CTA. Dit kan zijn: contact opnemen, een White paper downloaden, inschrijven voor een nieuwsbrief of het bestellen van een product. 

Met deze tips weet ik zeker dat jij een goede landingspagina kunt opzetten. Twijfel je en wil je graag de hulp van een specialist?  

Ja ik twijfel, breng mij in contact met een specialist! 

Contact opnemen
Liever gewoon bellen?
Contactformulier
Relevante blog(s)

Aanvragen

Nooit meer wat missen? Aanmelden nieuwsbrief
Tekst Certificeringen

Verstand van wat we doen

Bekijk onze certificeringen

Designpro.nl logo
Designpro.nl
designpro-is-google-partner
Gecertificeerd Google Partner

Gecertificeerd Google Partner

Bij Designpro zijn we trots op onze status als Google partner, een erkenning die onze toewijding...

Meer info
designpro-specialist-in-bing-ads
Bing ads accredited profesional

Bing ads accredited profesional

Meer info
leadinfo-logo
Leadinfo Partner

Leadinfo Partner

Meer info
downloadbelco-logo
Belco Partner

Belco Partner

Meer info
mollie-logo
Mollie Partner

Mollie Partner

Meer info
microsoft365-logo
Microsoft 365 Partner

Microsoft 365 Partner

Meer info
spotler_logo
Spotler

Spotler

Meer info

Wat zeggen onze klanten over Designpro

Bekijk onze recensies en hun project!

shutterstock_641138056
shutterstock_1416483638
shutterstock_355428872
  • 27 jaar Actief op het web
  • 3200 + Klanten gingen u voor
  • 8500 + Websites gerealiseerd
Informatie aanvragen

© 2024 Designpro.nl | Alle rechten voorbehouden

Powered by Dynacontent, het CMS systeem van Designpro

Stel hier je vraag!

Of neem contact met ons op via: