slideshow cover gray slideshow cover gray
Ga terug
DesignPro-KristelvanDijk-Portret 3a
Lisanne
17 mei 2023
3 min. lees plezier
Designpro.nl

Hoe schrijf je het perfecte Facebook-bericht? 

Je denkt vast: Facebook is toch helemaal niet meer populair? Waarom moet ik dan weten hoe ik het perfecte Facebook-bericht schrijf! En dat snappen we helemaal, zelf gebruik ik dit platform ook weinig meer en is er plaats gemaakt voor platformen als Instagram en TikTok. Toch schrijft Meta in hun financieel verslag dat Facebook nog steeds 1,93 miljard dagelijks actieve gebruikers heeft. Niet geheel onbelangrijk dus om ook dit platform bij jouw onlinestrategie te betrekken, misschien zit jouw doelgroep wel op Facebook. Hoe je het juiste kanaal voor jouw doelgroep kiest, hebben we al eerder besproken. In deze blog gaan we het hebben over hoe je het perfecte Facebook-bericht schrijft.  

Bepaal het doel van het bericht 

Afhankelijk van het doel van je bericht bepaal je of je juist wel of geen link toevoegt aan je bericht. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat wanneer je een link aan je bericht toevoegt, de interactie bijna met de helft daalt. Wil je dus dat er via Facebook op jouw bericht gereageerd wordt, dan doe je er goed aan om geen link toe te voegen. Geef je een korte teaser van bijvoorbeeld een blog, dan wil je natuurlijk dat mensen verder gaan lezen. Een link plaatsen is dan de beste optie, zo kan iemand makkelijk doorklikken en hoeven ze niet op jouw website op zoek te gaan naar die ene blog. Want laten we eerlijk zijn, dat doet niemand.  

Meer engagement met jouw doelgroep op Facebook 

We hebben eerder al besproken, dat als je meer binding en interactie met jouw doelgroep op Facebook wil, je geen link naar een andere pagina in het bericht plaatst. Ook een link in de reacties is een no go, zo wordt verwacht dat er dan een groot deel van de reacties over het hoofd gezien worden.  

Hoe ziet dat ‘perfecte bericht’ er dan uit? 

Zoals eerder genoemd is het belangrijk om het doel van het bericht te bepalen. Een link wel/ niet plaatsen, kan bepalend zijn voor het resultaat. Daarna kijken we naar het type content, wat is jouw boodschap en op welke manier is deze het beste te delen met jouw doelgroep. Is dit middels foto, video of misschien een infographic. Dit is ook sterk afhankelijk van de inhoud van jouw bericht. 

Disclaimer: wanneer je deze post leest, weet jij al dat jouw doelgroep zich bevindt op Facebook. Normaal bepaal je natuurlijk eerst op welk kanaal jouw doelgroep het meest actief is. 

Wanneer we verder naar het bericht kijken, is het belangrijk dat deze: 

  • Begint bij de clue; 
  • Duidelijk laat zien wat je van je doelgroep verwacht; 
  • Alleen een link bevat wanneer dit nodig is voor extra informatie; 
  • En niet te lang is. 

Daarnaast is het natuurlijk leuk om in te haken op inhakers, maar zorg er wel voor dat dit bij jouw bedrijf past. Tegenwoordig is er voor elk onderwerp wel een nationale feestdag, maar past deze niet per se bij jouw bedrijf.  

Vind je het lastig om zelf het juiste Facebook-bericht samen te stellen? Neem dan contact met ons op, onze contentmakers gaan graag voor je aan de slag. 

Contact opnemen
Liever gewoon bellen?
Contactformulier
Relevante blog(s)

Aanvragen

Nooit meer wat missen? Aanmelden nieuwsbrief
Tekst Certificeringen

Verstand van wat we doen

Bekijk onze certificeringen

Designpro.nl logo
Designpro.nl
designpro-is-google-partner
Gecertificeerd Google Partner

Gecertificeerd Google Partner

Bij Designpro zijn we trots op onze status als Google partner, een erkenning die onze toewijding...

Meer info
designpro-specialist-in-bing-ads
Bing ads accredited profesional

Bing ads accredited profesional

Meer info
leadinfo-logo
Leadinfo Partner

Leadinfo Partner

Meer info
downloadbelco-logo
Belco Partner

Belco Partner

Meer info
mollie-logo
Mollie Partner

Mollie Partner

Meer info
microsoft365-logo
Microsoft 365 Partner

Microsoft 365 Partner

Meer info
spotler_logo
Spotler

Spotler

Meer info

Wat zeggen onze klanten over Designpro

Bekijk onze recensies en hun project!

shutterstock_641138056
shutterstock_1416483638
shutterstock_355428872
  • 27 jaar Actief op het web
  • 3200 + Klanten gingen u voor
  • 8500 + Websites gerealiseerd
Informatie aanvragen

© 2024 Designpro.nl | Alle rechten voorbehouden

Powered by Dynacontent, het CMS systeem van Designpro

Stel hier je vraag!

Of neem contact met ons op via: