Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Je denkt vast: Facebook is toch helemaal niet meer populair? Waarom moet ik dan weten hoe ik het perfecte Facebook-bericht schrijf! En dat snappen we helemaal, zelf gebruik ik dit platform ook weinig meer en is er plaats gemaakt voor platformen als Instagram en TikTok. Toch schrijft Meta in hun financieel verslag dat Facebook nog steeds 1,93 miljard dagelijks actieve gebruikers heeft. Niet geheel onbelangrijk dus om ook dit platform bij jouw onlinestrategie te betrekken, misschien zit jouw doelgroep wel op Facebook. Hoe je het juiste kanaal voor jouw doelgroep kiest, hebben we al eerder besproken. In deze blog gaan we het hebben over hoe je het perfecte Facebook-bericht schrijft.
Afhankelijk van het doel van je bericht bepaal je of je juist wel of geen link toevoegt aan je bericht. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat wanneer je een link aan je bericht toevoegt, de interactie bijna met de helft daalt. Wil je dus dat er via Facebook op jouw bericht gereageerd wordt, dan doe je er goed aan om geen link toe te voegen. Geef je een korte teaser van bijvoorbeeld een blog, dan wil je natuurlijk dat mensen verder gaan lezen. Een link plaatsen is dan de beste optie, zo kan iemand makkelijk doorklikken en hoeven ze niet op jouw website op zoek te gaan naar die ene blog. Want laten we eerlijk zijn, dat doet niemand.
We hebben eerder al besproken, dat als je meer binding en interactie met jouw doelgroep op Facebook wil, je geen link naar een andere pagina in het bericht plaatst. Ook een link in de reacties is een no go, zo wordt verwacht dat er dan een groot deel van de reacties over het hoofd gezien worden.
Zoals eerder genoemd is het belangrijk om het doel van het bericht te bepalen. Een link wel/ niet plaatsen, kan bepalend zijn voor het resultaat. Daarna kijken we naar het type content, wat is jouw boodschap en op welke manier is deze het beste te delen met jouw doelgroep. Is dit middels foto, video of misschien een infographic. Dit is ook sterk afhankelijk van de inhoud van jouw bericht.
Disclaimer: wanneer je deze post leest, weet jij al dat jouw doelgroep zich bevindt op Facebook. Normaal bepaal je natuurlijk eerst op welk kanaal jouw doelgroep het meest actief is.
Wanneer we verder naar het bericht kijken, is het belangrijk dat deze:
Daarnaast is het natuurlijk leuk om in te haken op inhakers, maar zorg er wel voor dat dit bij jouw bedrijf past. Tegenwoordig is er voor elk onderwerp wel een nationale feestdag, maar past deze niet per se bij jouw bedrijf.
Vind je het lastig om zelf het juiste Facebook-bericht samen te stellen? Neem dan contact met ons op, onze contentmakers gaan graag voor je aan de slag.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!