Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Het schrijven van een begrijpelijke tekst en teksten speciaal voor websites en webshops hebben we inmiddels al een aantal keer besproken en toegelicht. Dat de tekst begrijpelijk is, is natuurlijk erg belangrijk. Je omschrijft het product of de dienst die je aanbiedt en overtuigt de bezoeker van jouw site waarom hij met jou in zee moet gaan. Maar wat nu als je een helemaal tevreden bent over de tekst die je geschreven hebt, maar hij levert niet het gewenste resultaat op. Je zult jezelf een aantal vragen stellen, waar je het antwoord misschien nog niet op weet; Wat mist er aan mijn tekst? Waarom levert hij niet het gewenste resultaat op? En misschien nog wel de belangrijkst vraag; wat moet ik veranderen waardoor ik wel mijn doelen kan behalen. Hopelijk beantwoord ik in deze blog jouw vragen en brengt jouw website, na het doorvoeren van de aanpassingen, de resultaten waar je op hoopt.
Om te meten of een bezoeker wel of niet waardevol is, haal je je data uit Google Analytics. Sinds de komst van de nieuwe versie van Google, is engagement een belangrijke factor geworden. Hoe hoger dit percentage, hoe meer acties een bezoeker van jouw website uitvoert. Je kunt hiermee dus iets zeggen over de betrokkenheid van jouw bezoeker. Niet alleen dit percentage zegt iets over jouw bezoeker, maar de volgende kenmerken kun je ook meenemen in jouw onderzoek en uiteindelijk conclusie:
Zoals je ziet zijn er veel kenmerken die bepalen of jouw bezoeker wel/ niet waardevol of is. In het conversiepad van Google Analytics kun je zien welke pagina's het vaakst bezocht worden voordat er een conversie plaatst vindt. Kijk daar eens naar, misschien kom je er op die manier wel achter wat andere pagina's missen.
Het handmatig bijhouden van deze gegevens gaat je heel veel tijd kosten, daarom geef ik je graag tips hoe je het jezelf makkelijker kan maken. Je kunt in GA4 namelijk triggers en een triggergroep aanmaken. Op deze manier definieer je wat voor jou een waardevolle bezoeker is en komt deze direct in de tiggergroep terecht. Wil je weten hoe je dat doet? Vraag dan ons instructieboek voor het instellen van Google Analytics aan. Hier leggen we je alles uit wat je moet weten.
Zeker weten dat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen op het gebied van websites, webshops en online marketing? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Nu we weten hoe we kunnen meten welke bezoekers waardevol zijn en welke juist niet, gaan we kijken hoe we slecht lopende pagina's ook kunnen laten converteren. Google bepaalt namelijk o.a. door te kijken naar het engagement percentage van jouw website, wat jouw positie in de zoekresultaten is. Om het engagement te verhogen kun je het volgende doen: Wanneer je een tiggergroep aangemaakt hebt, dan kun je in Google Ads hier een doelgroep van maken. De kans is dan heel groot dat deze bezoekers overgaan tot een conversie.
Naast dat je in Google Ads advertenties kunt sturen op waardevolle bezoekers, kun je natuurlijk ook spieken bij de best lopende pagina's en je slecht lopende pagina's hierop aanpassen. Kijk hierbij naar:
En tot slot is het belangrijk dat je de tekst actief schrijft. Je wil je bezoeker namelijk aansporen om een actie te ondernemen. Bij een passieve tekst, is de kans klein dat de bezoeker de conversie uitvoert die jij hoopt. Let maar eens op, wanneer zou je eerder contact opnemen:
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!