Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
In de eerste vijf resultaten in Google komt jouw bedrijf tevoorschijn. Toch vind je dat er te weinig mensen op jouw website klikken. Waar komt dit door? Is jouw website niet relevant voor de zoekopdracht? Is de concurrentie te hoog? Of zijn je paginatitels en meta-omschrijvingen niet pakkend genoeg? Dat laatste zal nog wel eens waar kunnen zijn. Heb jij überhaupt wel in het CMS de paginatitel en meta-omschrijving van je webpagina's aangepast? Als je dit niet hebt gedaan, zal Google een eigen omschrijving maken. De kans is dan natuurlijk groot dat de paginatitel en meta-omschrijving de zoeker niet verleidt om op jouw website te klikken. Heb je de paginatitel en meta-omschrijving wél zelf ingevuld? Dan zijn ze waarschijnlijk niet pakkend genoeg. Maar hoe maak je ze dan wél pakkend en hoe zorg je ervoor dat de zoeker op jouw website klikt? Je leest het in deze blog!
Voor als je hiermee nog niet bekend bent, de paginatitel en meta-omschrijving van je webpagina wordt samen met de URL laten zien aan de zoeker in Google, na het invoeren van de zoekopdracht. Zoals je op onderstaande afbeelding ziet, wordt bovenaan de URL van de webpagina gegeven. Daaronder vind je de paginatitel en daaronder de meta-omschrijving. Dit kan je dus allemaal zelf passen in je CMS-systeem, waardoor je de tekst zo goed mogelijk kan laten aansluiten op zowel de webpagina, als op jouw bedrijf.
Verleid de zoeker om op jouw website te klikken
Al heb je nóg zo'n passende webpagina voor de zoeker, als dit niet terugkomt in je paginatitel en meta-omschrijving, zal de zoeker waarschijnlijk alsnog op een ander resultaat klikken. Het is daarom belangrijk om de paginatitel en meta-omschrijving met aandacht in te vullen. Hiervoor geven wij jou graag een aantal tips!
Dat dit lastig is, weten we! In de paginatitel geef je heel kort aan waar de webpagina over gaat. Meestal zet je hierin ook je bedrijfsnaam. In de meta-omschrijving heb je gelukkig iets meer ruimte om je webpagina verder toe te lichten.
Als dit mogelijk is voor de zin die je wil maken, kan dit zorgen voor een hogere ranking in Google. Ook kan een zoeker eerder geneigd zijn om hierdoor op jouw website te klikken, omdat jouw paginatitel goed overeenkomt met de zoekopdracht van de zoeker.
Denk je dat de zoeker iets wil kopen? Gebruik dan het woord 'kopen’ in je paginatitel. Is de zoeker juist opzoek naar informatie? Gebruik dan woorden als ‘wie', 'wat’ en 'hoe’. Door dus eerst te bedenken wat het doel is van de zoeker, kun je daarop inspelen met behulp van de paginatitel en meta-omschrijving.
Gebruik hiervoor woorden als ‘gratis', 'goedkoop', 'beste' en ‘op maat’. Hiermee geef je een unieke boodschap aan de potentiële websitebezoeker en onderscheid je je van de concurrenten. Je USP kun je zowel in de paginatitel als in de meta-omschrijving terug laten komen. Het is wel belangrijk dat je de paginatitel kort houdt, dus probeer één tot drie woorden te gebruiken om je USP te verwoorden. In de meta-omschrijving heb je iets meer de ruimte om meer USP's naar voren te laten komen, of je USP in de paginatitel toe te lichten.
In principe kan de meta-omschrijving zo lang zijn als je wil, maar zoals je waarschijnlijk zelf ook al zal bedenken, kan Google niet 1000 karakters laten zien bij elk resultaat. Blijf dus tussen de 50-160 karakters en probeer beknopt de zoeker over te halen om op jouw website te klikken. Vaak wordt in het CMS dat je gebruikt ook aangegeven dat je niet meer karakters kunt gebruiken.
Met een call-to-action kun je de zoeker triggeren om een conversie te maken, in dit geval dus door op jouw website te klikken. Maak de zoeker duidelijk wat diegene kan doen op de betreffende webpagina, bijvoorbeeld ‘vraag offerte aan’ of ‘koop alleen vandaag met korting’.
Door het toevoegen van het zoekwoord in de meta-omschrijving, zal Google deze dikgedrukt maken, waardoor jouw website nog meer opvalt!
Wat de aller, allerbeste paginatitel en meta-omschrijving is voor jouw webpagina, weet niemand. Het is daarom ook een kwestie van testen wat voor jouw webpagina en potentiële websitebezoeker werkt. Wel kun je met bovenstaande tips je paginatitel en meta-omschrijving optimaliseren. Zie je dat de CTR omhooggaat als je het woord ‘gratis’ in de meta-omschrijving verwerkt? Super, laat dit woord er dan in staan! Op deze manier kun je met verschillende woorden en call-to-actions testen hoe je de zoeker verleidt om op jouw website te klikken.
Bij Van Zwienen Internetmarketing zijn wij gespecialiseerd in het verbeteren van de online vindbaarheid voor allerlei soorten bedrijven, dus ook voor jouw bedrijf! Zie je na het toepassen van onze tips toch geen verbetering in de CTR of focus je liever op ander werk dan op de online marketing? Wij helpen je graag hiermee! Neem contact met ons op voor meer informatie!
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - ​​​​​​Onder druk de Beste!