Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Heb je een eigen bedrijf of ben je een SEO-specialist? Dan wil je zo hoog mogelijk in de SERP komen. De SERP is de zoekmachine resultaat pagina, oftewel Search Engine Result Page. Als iemand op een zoekterm zoekt, komt diegene op de zoekmachine resultaat pagina terecht. Diegene kijkt meestal alleen naar de resultaten die bovenaan staan en klikt op het resultaat waar diegene naar zocht. Slechts 9% scrolt helemaal naar de onderkant van de SERP. Als je dus niet bovenaan op de zoekmachine resultaat pagina staat, zullen er veel minder mensen op jouw website terechtkomen dan als je wel bovenaan staat. Maar hoe kom je dan bovenaan te staan? Er zijn meerdere eisen waar je als bedrijf aan moet voldoen en meerdere aspecten waar je op moet letten. Google maakt het je daarbij ook niet makkelijk, door de SERP pagina steeds aan te passen. Natuurlijk wel met doel om de zoeker zo snel mogelijk het antwoord te laten vinden, maar voor bedrijven wordt het lastiger om als eerste tevoorschijn te komen. In deze blog ga ik je uitleggen hoe je toch met de nieuwe aanpassingen zo hoog mogelijk kan komen in de SERP van Google.
De SERP bestaat kortgezegd uit paid search en organic search. Een bedrijf kan dus betalen om hoog in de SERP te komen, maar kan ook ‘gratis’ hoog in de SERP komen door goede content aan te bieden. Hoe je SEA kan inzetten voor jouw bedrijf lees je hier. In deze blog gaan we ons focussen op hoe je organisch zo hoog mogelijk de in SERP komt. Maar wat kun je allemaal naast de reguliere zoekresultaten in de SERP zien?
Elke zoekopdracht laat je weer een andere soort combinatie van SERP features op de SERP zien. De ene feature zal relevanter voor jou zijn dan de ander. Als online marketing en webdesign bureau hoeven wij niks met uitgelichte recepten te doen, maar om in de ‘people also ask’ te komen is wel erg gunstig voor ons. Bepaal dus voor jezelf wat voor jou relevant is en leg hier je focus op.
Zoals gezegd veranderd Google regelmatig de SERP. Er komen nieuwe features bij die de zoeker sneller het antwoord kan geven. Hierdoor is het belangrijk dat je goed op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen en deze ook toepast op jouw website. Zo laat je de nieuwe SERP features je niet naar beneden duwen, maar maak je juist gebruik van de features om hoog te komen in de zoekresultaten. Doe dit door de volgende tips op te volgen.
Afbeeldingen worden steeds belangrijker voor Google. Geef daarom niet alleen aandacht aan je teksten, maar ook aan je afbeeldingen om die ook als zoekresultaat te laten verschijnen in de SERP. Zorg er dan voor dat je afbeeldingen in het juiste formaat staat, zoals JPEG en niet te groot van formaat is. Kies voor een afbeelding van goede kwaliteit en kijk of het op de mobiele versie er ook goed uitziet. Om ervoor te zorgen dat je afbeeldingen bij de juiste zoekopdrachten naar boven komen, is het van belang dat je een goede naam aan de afbeelding hebt gegeven. Schrijf daarbij ook een alt-tekst waarin je een beschrijving van de afbeeldingen geeft en relevante zoekwoorden erin verwerkt.
Ook het lokaal zichtbaar zijn is steeds belangrijker aan het worden. Als iemand bijvoorbeeld zoekt naar kledingwinkel, wil jij als dichtbij zijnde kledingwinkel graag tevoorschijn komen. Hoe je dit doet, lees je in deze blog.
De ‘frequently asked questions’ is een blok onder een zoekresultaat met vragen met uitklapbare antwoorden. Deze vragen met antwoorden kun je zelf instellen door middel van structured data. Wil je dus dat jouw zoekresultaat extra opvalt en kan je meerdere vragen beantwoorden relevant aan de betreffende zoekopdracht? Ga dan aan de slag met structured data.
Deze resultaten worden de laatste tijd veel vaker en hoger in de SERP getoond. De verwachting is dan ook dat dit blok nog belangrijker zal gaan worden in de komende tijd. Om in dit blok te komen, moet je relevante content op je website hebben staan, die de vraag beantwoord waarop de zoeker in Google zoekt. Zoek naar relevante vragen waarop jij antwoord wil geven in het ‘people also ask’ blok en schrijf hier content over. Let er wel op dat de vragen die je gaat beantwoorden wel écht relevant zijn en waarop ook écht wordt gezocht.
Het is niet makkelijk om in één of meerdere SERP features te komen. Toch worden deze features steeds belangrijker. Het is daarom zonde om hier niet mee aan de slag te gaan, omdat de kans dan steeds groter wordt dat je niet in de bovenste zoekresultaten komt. Maak kwalitatieve en relevante content voor jouw doelgroep. Wind Google hiermee om je vinger en laat Google jouw content kiezen om als eerste te laten zien aan jouw doelgroep. Liever uitbesteden? Neem dan met ons contact op. Onze online marketing specialisten kunnen al jouw online marketing werkzaamheden uit handen nemen.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!