Als bedrijf zou je graag het bezoekersgedrag op je website willen zien. Je zou denken mijn site loopt lekker en ik trek veel bezoekers, maar als je aan al deze bezoekers weinig klanten overhoudt, maken al die bezoekers niet zo veel uit. De vraag is dan: wanneer haakt de bezoeker af? Waarom haakt de bezoeker af? Waar valt het oog van de bezoeker als eerst op? Des te beter je dit kunt achterhalen en in kaart kunt brengen. Des te makkelijker het is om relevante verbeterpunten aan te passen aan je website. Daarom raadt Designpro Hotjar aan.
Gebruiken van Hotjar tools
Hotjar beschikt over meerder manieren om een overzicht te krijgen van je bezoekersgedrag. Zo kun je deze manieren onderverdelen in twee onderdelen. Het analyseren van je bezoekersgedrag en feedbackmogelijkheden voor je website. Zo heeft Hotjar de volgende tools:
Bezoekersgedrag
- Heatmaps
- Recordings
- Conversion funnels
Feedback
- Incoming feedback
- Feedback polls
- Surveys