Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Wil jij een webshop beginnen? Ben jij van plan jouw verkopen online te verhogen? Wanneer je voor het eerst een webshop start, is het goed om te weten waar je goed op moet letten. Puur en alleen jouw assortiment uploaden is niet genoeg. Naast de praktische kanten zoals een KVK-nummer regelen, zorgen voor een bestelling-verwerkingssysteem en meer, moet je ook goed nadenken over de inhoud van jouw webshop.
Designpro ontwerpt en realiseert wekelijks webshops, daarbij onderhouden en optimaliseren wij deze ook bijna dagelijks. Dankzij deze ervaring met webshops weten wij waar een online winkel vandaag de dag aan moet voldoen. We hebben onze inzichten en tips voor jou op een rijtje gezet.
Klanten op jouw website kunnen het product niet bekijken zoals zij dat in de fysieke winkel wel kunnen doen. Je moet er dus voor zorgen dat de foto’s op jouw webshop duidelijk zijn. Zelfs bij producten waarvan je weet hoe het artikel er uitziet. Zorg ervoor dat de achtergrond van de foto 100% wit is en zorg voor verschillende aanzichten van het product.
Door jouw producten goed te omschrijven, werk je zowel aan het vindbaar maken van jouw webshop, als aan het vergroten van jouw conversiepercentage.
Zeker wanneer je net een webshop start, kan het veel werk zijn om alle producten een omschrijving te geven. Toch biedt dit veel meer waarde, waardoor de tijdsinvestering zich terugverdient.
Hoe meer informatie jij over een product kan bieden, hoe waardevoller Google jouw pagina vindt. Maar ook de klanten die dit product bekijken, zijn eerder geneigd over te gaan tot aankoop, indien al hun vragen worden beantwoord. Jij bent dé expert op het gebied van jouw producten, wees gedetailleerd en vertel alles wat jouw potentiële klanten interessant kunnen vinden.
Zeker wanneer je veel producten hebt, is een duidelijke indeling een must. Wanneer de rode dames sneakers onder de herencategorie vallen of een product onder een verkeerd merk staat, kunnen de bezoekers van jouw webshop natuurlijk nooit het juiste product vinden, laat staan kopen. Probeer je in te leven in de klant. Wanneer jij naar dat product op zoek gaat, onder welke categorie kijk je dan?
Naast een goed georganiseerde categorie indeling, hoort een duidelijke navigatie. Zorg dat categorieën en subcategorieën duidelijk te vinden zijn. Vooral op mobiel moet de navigatie duidelijk en makkelijk te gebruiken zijn. Wanneer de tabbladen te klein zijn of geen duidelijke hiërarchie hebben, raakt de bezoeker het overzicht kwijt of wordt gefrustreerd. Hierdoor verlies je deze potentiële klant. Werk bijvoorbeeld met uitklap menu’s, mega menu’s of categorieblokken.
Hoe betaal jij jouw online bestellingen? Met de creditcard, IDEAL of PayPal? Zorg dat je weet welke betaalmethoden veilig zijn, maar vooral ook bekend zijn bij de doelgroep van jouw webshop. Immers schrikt een nieuwe betaalmethode af. Je zal dan een nieuw account moeten maken, je weet niet of dit wel kan met jouw bank of je vertrouwt de betaalwijze niet.
“Laatst vroeg één van onze klanten mij mee te denken in de mogelijkheden om zijn product ook in het buitenland te verkopen. Eén van de dingen die ter sprake kwam waren de betaalmethodes. In Duitsland betalen consumenten online vooral met Sofort, in Frankrijk met Carte Bleue etc. De juiste betaalmethode kan een verkoop maken of breken.”
Door onder andere jouw webshop keurmerk, KVK-nummer en contact gegevens duidelijk op de webshop te vermelden, creëer je vertrouwen. Wanneer de nieuwe klant jouw webshop voor het eerst heeft gevonden, zoekt hij zekerheid. Komt mijn product wel aan? Is de kwaliteit hoog? Is het product zoals op de webshop wordt aangegeven? Door jouw certificaten en keurmerken duidelijk aan te geven, laat jij zien dat je een gerenommeerde winkel bent. Ook het beschikbaar stellen van je telefoonnummer helpt hierbij. Zo weet de webshop bezoeker dat hij direct contact kan leggen, mocht er iets misgaan.
Wanneer jij jouw webshop begonnen bent en de reacties van klanten binnenkomen, is dit natuurlijk een spannend moment. Misschien krijg je tips, maar vast en zeker ook veel positiviteit. Deel deze positieve en lovende reacties!
Heb jij reviews van tevreden klanten? Laat ze zien! Jij kan wel zeggen hoe mooi jouw producten zijn of hoe snel jij levert, maar laat jouw klanten dit maar vertellen. Zij hebben dit namelijk ervaren. Wanneer mensen heel positief of heel negatief zijn, zullen zij sneller hun ervaring delen. Door van anderen te horen hoe zij het bestellen via jouw shop hebben ervaren, creëer je wederom vertrouwen bij jouw potentiële klant.
Ben jij er klaar voor? Alle 7 stappen meegenomen in jouw webshop? Dan wensen wij jou heel veel succes en vooral veel plezier in het genereren van online verkopen! Heb je nog ergens hulp bij nodig? Dan kun je ons team altijd raadplegen.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!