Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Een goede klantenservice is een cruciale pijler in het lange termijn-succes van jouw bedrijf. Een live chatfunctie op je website kan hieraan bijdragen. Waar de consument vroeger sneller de telefoon pakte, ligt de behoefte van de consument nu juist bij laagdrempelig en direct contact. Deze behoefte stijgt al jaren en de verwachting is dat dit alleen maar meer gaat stijgen. Meer bedrijven spelen in op deze behoefte door een chatfunctie te integreren op hun website. Een chatfunctie stelt de bezoeker in staat om snel en gemakkelijk antwoorden te krijgen op de vragen die ze (nog) hebben.
Daarnaast kan een chatfunctie ook dienen als leadgeneratie, zeker gezien het feit dat zo’n chat tot veel klantcontact leidt. Nieuwe bezoekers kunnen snel geholpen worden en zullen hierdoor minder snel de weg naar de concurrent inzetten.
Steeds vaker hebben bedrijven een geïntegreerde chatfunctie op hun website, maar vergeten wél vaak een aantal belangrijke dingen:
Bemanning op de chat
Prioriteit van de chat
Positie van de chat
Proactiviteit op de chat
De bemanning van de chat is het belangrijkste! Als je een chatfunctie op de website hebt, maar je bent niet aanwezig voor een vraag, dan komt diezelfde gebruiker niet meer terug om dit nog eens te proberen. Dit vergroot de kans dat je deze een potentiële klant ook daadwerkelijk misloopt! Check daarom steeds of je geen chat hebt gemist. Een andere optie is het toevoegen van standaard antwoorden wanneer je zelf niet in de mogelijkheid bent om de chat te beantwoorden. Denk hierbij aan pauzes of na sluitingstijd. Je kunt op deze manier gemakkelijk informatie verzamelen en de volgende dag contact opnemen.
Daarnaast is de prioriteit ook heel belangrijk. Wanneer je besluit om eerst even dat mailtje af te maken, dan mis je de snelheid die mensen verwachten van een chat. Chats zijn eigenlijk gemaakt voor het geven van korte en snelle informatie, die de klant normaliter zou krijgen met een telefoongesprek, maar nu makkelijker en laagdrempelig kan verkrijgen door middel van een stukje tekst. Geef de chat op de website daarom altijd prioriteit boven mail of iets anders waar je mee bezig was.
De positie van de chat is ook van belang. Net zoals een menu knop zijn wij inmiddels al gewend dat wanneer er een chat aanwezig is op de website deze rechts onderaan staat. Houd dit dus ook aan, zodat de chatfunctie op jouw website herkend wordt. Als niemand je chat kan vinden, krijg je ook geen chatberichten.
Proactiviteit kan bezoekers uitlokken om gebruik te maken van jouw chat. Geef bijvoorbeeld aan dat je online en beschikbaar voor het beantwoorden van vragen bent.
Je ziet soms ook meldingen zoals ''Kan ik je helpen?'' of ''Twijfel je?''. Houd wel rekening met een bepaalde 'wachttijd' voordat de bezoekers zo'n melding krijgen, anders worden ze al bestookt met vragen voordat ze überhaupt iets hebben kunnen lezen!
Kortom, met een chatfunctie kun je meer uit je website of webshop halen. De bezoekers van jouw website worden snel geholpen met hun vragen op een laagdrempelige en snelle manier. Hierbij is het wel belangrijk dat je rekening houdt met de vier genoemde kenmerken: bemanning, prioriteit, positie en proactiviteit. Naast voordelen voor de bezoekers van de website, heeft een chatfunctie voor jou als ondernemer ook een pluspunt. Je krijgt namelijk inzicht in waar je website wellicht tekortschiet en waar duidelijkheid nodig is.
Meer informatie over de mogelijkheden van een live-chat voor jouw website? Stuur ons dan snel een chatbericht!
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!