Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
We zien dat in de tijd van Corona online marketing belangrijker is dan ooit tevoren. Nu het niet altijd mogelijk is om samen met je gezin, partner of vrienden te winkelen of andere leuke uitjes te ondernemen. Is het voor bedrijven belangrijk om online goed vindbaar te zijn. Zo wil een restaurant dat nu gesloten is, promoten dat je wél maaltijden kunt bestellen of afhalen. En sportscholen laten zien dat je echt wel kan sporten, ondanks dat de sportschool bij jou om de hoek dicht is.
Met online marketing maak je jouw bedrijf beter vindbaar door middel van online communicatie. Online marketing heeft verschillende doelen, die je kunt behalen door een mix van technieken. In deze blog ga ik dieper in op: hoe genereer je meer webbezoekers, hoe bouw je naamsbekendheid op en hoe genereer je meer (online) aankopen. De technieken die je hier het beste voor kunt gebruiken zijn:
De naamsbekendheid van jouw bedrijf, ook wel brand awareness genoemd, kun je zowel online als offline vergroten. Online vergroten biedt meer voordelen. Je kunt campagnes beter meten, de juiste doelgroep kiezen en zelf bepalen welke kosten je per campagne wilt uitgeven. Een professionele website met passende content op elke pagina, is een eerste stap. Zorg dat relevante zoekwoorden meerdere keren genoemd worden. Ook een blog (bijvoorbeeld zoals deze) kan zorgen voor betere vindbaarheid. Schrijf over de producten die je aanbiedt of een oplossing voor een veel voorkomend probleem. Schrijft iemand een blog over jou? Dan zorgt dit weer voor extra naamsbekendheid. Zorg ervoor dat je in elke content die je plaatst jouw bedrijfsnaam benoemd. Post je een bericht op social media? Verwerk dan jouw logo hierin. Verschillende onderzoeken tonen aan dat als je regelmatig iets herhaalt dit uiteindelijk in het langetermijngeheugen blijft hangen. Als je jouw bedrijf nu regelmatig laat terugkomen in alle online uitingen, kun je hier in de toekomst de vruchten van plukken.
Door interessante content te plaatsen, zullen meer mensen jouw website of webshop bezoeken. Het is slim om in te spelen op de huidige situatie. Korting op een sportabonnement heeft natuurlijk geen zin nu de sportscholen nog gesloten zijn. Door het maken van bijvoorbeeld workout video’s en het aanbieden van de juiste benodigdheden, speel je in op de huidige situatie. Op deze manier kun je jouw doelgroep toch voorzien van interessante content en artikelen, ondanks dat ze niet bij jouw sportschool kunnen komen sporten. Door je te onderscheiden van soortgelijke bedrijven, kun je in de toekomst misschien ook wel nieuwe leden verwelkomen.
Zoals ik eerder verteld heb zorgt interessante en passende content ervoor dat er meer mensen jouw website of webshop bezoeken. Door de juiste producten aan te bieden, zullen de verkoopcijfers stijgen. Hierbij is het belangrijk om in te spelen op de behoefte van de consument. Nu het er naar uitziet dat we dit jaar niet op vakantie kunnen, maar het wel lekker weer gaat worden. Kan het interessant zijn voor een bedrijf dat opblaaszwembaden verkoopt, deze extra te promoten. Dit kan doormiddel van online adverteren. Dit kan via een zoekcampagne, een shoppingcampagne, een displaycampagne, een video campagne of op social media. Met een campagne breng je jouw product of dienst extra onder de aandacht.
Wellicht is dit allemaal nog wat veel informatie voor je is en je niet precies weet waar je moet beginnen. Begin dan eerst met deze punten toe te passen en ga daarna verder met het uitbreiden van de online marketing.
Succes met het uitvoeren van jouw online marketing. Kom je er zelf niet uit, dan wil ik je daar natuurlijk graag bij helpen. Neem contact met mij op, zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!