Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Vaak is het voor platformen als Instagram, Facebook en TiKTok wel duidelijk welke content er bij het kanaal past en op welke manier je dit kunt delen. LinkedIn is wat dat betreft een vreemde eend in de bijt. We zien het vaak als een zakelijk platform en vragen ons af welke content hiervoor geschikt is en op welke manier we dit het beste kunnen delen. Ook ga je vaak voor safe en deel je alleen de content waar je goed in bent. Ben jij goed in schrijven, dan zul je hoogstwaarschijnlijk tekstuele content plaatsen. Ben jij wat creatiever en ben je goed in het bewerken van afbeeldingen en video's, dan zullen bezoekers dit terug vinden op jouw tijdlijn. Tot slot maakt het ook nog verschil of je de content op jouw eigen LinkedIn-profiel zet of op het profiel van jouw bedrijf. Genoeg stof om over na te denken en daar help ik je, zoals gewoonlijk, natuurlijk graag bij.
Voordat we kunnen bepalen welk type content best bij jouw bedrijf past, kijken we eerst naar jouw doelgroep. Onder de jongeren is het kijken van video's tegenwoordig helemaal hot. Dus als dit jouw doelgroep is, maar je niet zo bekend bent met het maken van video’s, zul je toch uit je comfortzone moeten stappen. Wil jouw doelgroep graag informatie verzamelen, dan kan het schrijven van een blog de juiste optie zijn. Bepaal voor jezelf dus goed wie jouw doelgroep is en op welke manier zij de content tot zich nemen.
Nu je de doelgroep bepaald hebt, ga je nadenken over het doel van jouw content. Is het alleen informatie of wil je juist dat er een actie ondernomen wordt. Dit kun je op verschillende creatieve manieren doen. Zo zijn er bijvoorbeeld een aantal bedrijven die meubels verkopen en jou met de een app de mogelijkheid geven om die mooie tafel in jouw eetkamer te visualiseren. Gegarandeerd dat er veel meer aankopen gedaan worden na de lancering van zo'n app.
We weten nu wie de doelgroep is en wat het doel van de content is, maar zorg wel dat je blijft vernieuwen. Als je alles wat je deelt altijd maar in hetzelfde format blijft aanbieden, dan wordt dit saai en zul je zien dat jouw (potentiële) klant na een tijdje afhaakt. Kies een aantal vormen die passen bij jouw doelgroep en doelen en maak hiervan een marketingmix. Met gebruik van een contentkalender kun je precies zien welk format je voor het laatst gebruikt hebt en welke er voor de volgende keer op de planning staat.
Om je een beetje op weg te helpen, geven we je een aantal ideeën die je kunt gebruiken. Vind je het lastig om te bepalen welke content bij jou past? Neem dan contact met ons op, wij stellen graag samen met jou een marketingstrategie op. Hierbij wat inspiratie, succes!
Geschreven berichten of blogs;
Podcasts;
(Live) Video's;
Document post;
Poll;
Of infographic.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!